Skip to main content
Beantwoord

Experia Box en SuperWifi vervangen voor Fritzbox, welke kan ik het beste nemen?

• August 10, 2025
  • 65 reacties
  • 1060 keer bekeken

Toon eerste bericht

65 reacties

• Auteur
  • Helper
  • August 14, 2025

even een vraag erbij , heb dus de 7590ax gekocht en zit te denken aan de 1750e als repeaters werkt dit een beetje hetzelfde als de zwarte wifi punten dus in het gehele netwerk is dezelfde netwerk naam, denk zelf wel aangezien we het hebben over mesh maar gewoon ff zeker zijn en de combi 7590ax en 1750e werkt goed?

sorry voor de vele vragen maar ben er een poosje uit al

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 14, 2025

even een vraag erbij , heb dus de 7590ax gekocht en zit te denken aan de 1750e als repeaters werkt dit een beetje hetzelfde als de zwarte wifi punten dus in het gehele netwerk is dezelfde netwerk naam, denk zelf wel aangezien we het hebben over mesh maar gewoon ff zeker zijn en de combi 7590ax en 1750e werkt goed?

sorry voor de vele vragen maar ben er een poosje uit al

@Tazzy2007 

ik zou persoonlijk geen 1750e nemen. deze zijn al behoorlijk op leeftijd en inmiddels ook al end of support.

en aangezien de 7590AX over wifi6 beschikt. zou ik kiezen voor een repeater die ook wifi6 aan boord heeft. dus een 1200ax, 3000ax of 6000.

Spike11
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 14, 2025

Gewoon de 1200ax werkt perfect.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

De 2400 is de opvolger van de 1750e. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

De 2400 is de opvolger van de 1750e. 

Klopt, maar die 2400 is ondertussen ook al weer bijna verouderd, max wifi5, de nieuwe 1200ax heeft wifi6 aan boord.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

Tja, dingen van gisteren zijn vandaag alweer achterhaald, het gaat allemaal zo snel… als ik binnenkort op glas sta zal ik de boel ook eens lekker updaten! 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 14, 2025

Vind persoonlijk de FritZ!Repeater 3000AX fijner, heeft 2 ethernetpoorten en daardoor dus de mogelijkheid om bedraad aan te sluiten + nog een extra apparaat. Zou wel kijken naar minimaal een AX om de WiFi 6 mogelijkheden te benutten. 

• Auteur
  • Helper
  • August 20, 2025

Dank allen we gaan hier eens mee aan de slag hopelijk behoren de problemen dan tot het verleden

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

@Tazzy2007 daar heb je een heel mooi setje, daar kan het straks niet meer aan liggen! Succes!!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

Zo dan! Dat ziet er serieus uit en je zal er plezier aan beleven.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 21, 2025

Ah al wat gekocht. 
Als je alleen glasvezel hebt zou ik UniFi aanraden. 
voor 90 euro koop je een ucg ultra en 2e hands een paar ac lr of probs en een switch met een us 60. 

heb hier ook alles UniFi en dat is echt plug and play. 

• Auteur
  • Helper
  • August 21, 2025

Nou vol goede.moed.begonnen alleen heeft deze box dus niet de keuze kpn alleen andere provider en dan heb in inlog gegevens nodig ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 21, 2025

Nou vol goede.moed.begonnen alleen heeft deze box dus niet de keuze kpn alleen andere provider en dan heb in inlog gegevens nodig ?

Volgensmij kun je dat zelf invullen

inlog en wachtwoord kpn

of internet 

moet iets zijn maakt niet uit wat als maar gelijk is

• Auteur
  • Helper
  • August 21, 2025

alleen nooit geen gegevens van KPN gehad dus maar ff bellen

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 21, 2025

alleen nooit geen gegevens van KPN gehad dus maar ff bellen

Je kunt zelf iets verzinnen dacht ik. 

maar iedereen gebruikt

kpn

kpn

of

internet

internet

• Auteur
  • Helper
  • August 21, 2025

Oke we komen wat verder,  heb volgens de FB internet maar toch niet , zowel bedraad als wifi zegt no internet zie wat over het hoofd denk ik , KPN stond ook niet in een lijstje alleen andere provider deze gekozen en KPN ingevuld,  dank voor jullie.hulp again 

• Auteur
  • Helper
  • August 21, 2025

als je fritz wilt gebruiken heb je wel enige kennis nodig want het is geen plug en play.

@Maikel Drost Hoezo geen plug en play? Je hoeft alleen KPN als profiel te kiezen en klaar is kees. Ik vind Fritzbox juist wel laagdrempelig voor als iemand geen providerdoos wil maar ook niet alle technische kennis heeft, maak er al jaren met veel plezier gebruik van.

Deze keus heb ik dus niet grrr

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 21, 2025

Je kan kijken of je de Duitse firmware kan vervangen voor een internationale versie.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 21, 2025

Regio dient op NL te staan

• Auteur
  • Helper
  • August 21, 2025

nou we hebben de modem nog een x een reset gegeven dit heeft geholpen, alles werkt nu , nu verder met mesh dank allen zover 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 21, 2025

Top! Succes verders

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 21, 2025

nou we hebben de modem nog een x een reset gegeven dit heeft geholpen, alles werkt nu , nu verder met mesh dank allen zover 

Met één druk op de WAN knop van het modem en de repeater(s) moet Mesh eenvoudig tot stand komen. 

Hier één repeater bekabeld en één via Wifi, met Wifi van het modem UIT. Werkt probleemloos!

• Auteur
  • Helper
  • August 21, 2025

wel gelukt alleen heb ik nu maar een snelheid van rond de 40mb is dit normaal ? lijkt me niet met de kpn punten zat ik rond de 700mb

• Auteur
  • Helper
  • August 22, 2025

Met één druk op de WAN knop van het modem en de repeater(s) moet Mesh eenvoudig tot stand komen. 

Hier één repeater bekabeld en één via Wifi, met Wifi van het modem UIT. Werkt probleemloos!

wat zijn jouw snelheden door het huis?

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 22, 2025

Net getest bij een 100/100 Mb/s verbinding: 

Gemeten via Wifi met een Acer Chromebook, ruim boven mijn abonnement dus.