Skip to main content
Beantwoord

Experia Box en SuperWifi vervangen voor Fritzbox, welke kan ik het beste nemen?

• August 10, 2025
  • 65 reacties
  • 1060 keer bekeken

Toon eerste bericht

65 reacties

• Auteur
  • Helper
  • August 22, 2025

Mmmm vandaag dan maar eens nieuwe poging wagen, kom met een 1 gig lijn niet verder dan 40mb terwijl met het originele spul van KPN ik op 700mb zit 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 22, 2025

Mmmm vandaag dan maar eens nieuwe poging wagen, kom met een 1 gig lijn niet verder dan 40mb terwijl met het originele spul van KPN ik op 700mb zit 

Zijn de OS'en van je repeaters up to date?

• Auteur
  • Helper
  • August 22, 2025

ssysteem zegt van wel , zal eerst opnieuw testen met alleen de modem kijken wat die doet 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 22, 2025

ssysteem zegt van wel , zal eerst opnieuw testen met alleen de modem kijken wat die doet 

Dat was eigenlijk ook mijn vraag: hoe is de snelheid direct aan het modem, zonder repeaters. Je zou met een 1Gb verbinding min. 850 - 900 Mb/s moeten halen.

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

2 meter van de modem vandaan kom ik hoogstens uit op 250mb dus ergens gaat er wat niet goed, dit is rechtstreeks van modem naar phone

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

2 meter van de modem vandaan kom ik hoogstens uit op 250mb dus ergens gaat er wat niet goed, dit is rechtstreeks van modem naar phone

Heb je je glasvezelmodem al eens minimaal 2 minuten spanningsloos gemaakt, en kun je ook bedraad meten op een laptop bv. Waar staat je overdrachtssnelheid op?

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

yes already done , zet kpn spul weer terug en boem 700 mb 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

Haal hier op zo’n 7 meter afstand tot de Fritz!Box 4050 ook ruim 700 Mbit/s op Wifi, die 7590 AX gekocht op marktplaats? Wat gaf de verkoper als reden van verkoop op?

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

overstap andere provider 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

Nagezien of het daadwerkelijk een 5 GHz band verbinding is en niet alleen de 2,4 GHz band!

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

Beide aanwezig, zelf 2 veschillende netwerken hier met beide een andere naam, resultaat hetzelfde

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

Beide aanwezig, zelf 2 veschillende netwerken hier met beide een andere naam, resultaat hetzelfde

Daar heeft Fritz wel een opmerking over:

Trage WiFi verbinding Fritz!Box 7590 AX

Klik op ‘Meer instellingen voor het Wi-Fi-netwerk’ en schakel de optie ‘Verschillende namen voor de Wi-Fi-netwerken op 2,4 en 5 GHz’ (‘Verschillende benaming van de draadloze netwerken op 2,4 en 5 GHz’) uit om voor beide Wi-Fi-netwerken dezelfde namen (SSID) te gebruiken. Alleen zo kan de FRITZ!Box je Wi-Fi-apparaten naar de optimale frequentieband sturen (‘band steering’).

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

Daar heeft Fritz wel een opmerking over:

Trage WiFi verbinding Fritz!Box 7590 AX

Klik op ‘Meer instellingen voor het Wi-Fi-netwerk’ en schakel de optie ‘Verschillende namen voor de Wi-Fi-netwerken op 2,4 en 5 GHz’ (‘Verschillende benaming van de draadloze netwerken op 2,4 en 5 GHz’) uit om voor beide Wi-Fi-netwerken dezelfde namen (SSID) te gebruiken. Alleen zo kan de FRITZ!Box je Wi-Fi-apparaten naar de optimale frequentieband sturen (‘band steering’).

Gaan we eens proberen probleem is alleen dat sommige domotica dingen hier perse die 2.4 willen en met de combi vaak niet werken

• Auteur
  • Helper
  • February 4, 2026

Een update na een paar maanden, ik bleef dus problemen houden met de KPN spullen,  de expert is er bij geweest en zei zelf ook dat de spullen van de KPN niet voldeden, zelf.had ik ondertussen dus de FRITZ zaken aangeschaft dus modem met 4 extenders , ik raad dit iedereen aan die smarthome wil gaan gebruiken op grote schaal , snelheid overal rond de 800 mb , 184 devices zonder uitval waaronder cams  dus zeker de investering waard, sinds 1 november geen uitvallen meer gehad . doe je er je voordeel mee

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Top dat je nog een update komt geven en dat het nu allemaal goed functioneert voor jou!Â