Skip to main content

Hallo,

 

Mijn Experiabox v10 restart regelmatig uit zichzelf. Ik heb deze via de tools die op de site staan uitgevoerd. Ook een volledige reset helpt niet. Nu toch maar eens een melding maken. Op 18-5 telefonisch een storing ge gemeld. Deze meneer heeft van alles bekeken, 2 tal restarts op afstand gedaan maar niets kunnen vinden, met de vraag of ik het even wil aanzien en anders moest ik weer bellen.

Eergisteren is het modem weer herstart en heb vanmorgen dit weer telefonisch gemeld. Krijg je weer het hele verhaal met alle vragen enz. schijnbaar wordt er geen dossier bijgehouden? Weer in mijn modem gekeken, door meerder personen, maar helaas kunnen ze niets zien dat het modem niet goed is.

“Ik kan een monteur laten komen, maar als deze niets kan ontdekken, dat ik dan wel een rekening krijg”.

Dat kreeg ik van de medewerker te horen.

Ik heb ook aangegeven dat dit willekeurig optreed, dus als er een monteur langskomt, moet het wel heel toevallig zijn dat het modem opdat moment restart. Ik kreeg als antwoord, u hebt de keus om hem niet te laten komen. Dus dan wordt mijn probleem niet opgelost. Ik moest maar weer bellen, als het zich weer voor zou doen. Ik hoop dat er iemand van KPN mee leest en misschien hier wel een toepasselijke oplossing voor heeft., want de serviceverlening spreekt op deze manier mij niet aan.

 

Met vriendelijke groet,

Edwin

Dag @EdwinHulscher heb je glasvezel of koper?


Ik heb nog steeds koper. Maar dat maakt toch niets uit voor een modem dat uit zichzelf restart.


Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja wil je dat dan doen en een screenshot plaatsen van de pagina geavanceerd.? Wat is er zoal aangesloten op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets?


Als u een draadloze verbindingset, gooi die eerst eens aan de kant. Deze veroorzaken soms veel ellende. Verder... koppel zoveel mogenlijk apparaten los en probeer het eens een tijdje met een zo kaal mogenlijk netwerk. 

Er zal niets anders op zitten dan zelf uitvogelen wat het probleem is. Want KPN ruilt zomaar geen modem om. 

Ik heb ook aangegeven dat dit willekeurig optreed, dus als er een monteur langskomt, moet het wel heel toevallig zijn dat het modem opdat moment restart.

Zelfs al zou het onder de handen van de monteur gebeuren, wat dan nog? De monteur ziet er niks aan. Die weet dan ook niet wat het is.


 


Ip adressen die beginnen met "192.168.2." hoeft u niet te verbergen. Want die heeft iedereen. U kunt ze vergelijken met kamernummers in een hotel. Stel u heeft kamernummer 216, wat weet iemand daaraan? Niets. Zolang u er verder niets bij verteld weet niemand daar iets aan. Er bestaan 1000en hotels wereldwijd die een kamernummer 216 hebben 😉


Goed bedoeld om alles er af te halen, maar er kan rustig 1 a 2 weken overheen voordat het weer gebeurd. Dus kan ik al die tijd geen TV, niet of nauwelijks internetten enz.

Ik heb KPN nu zo'n 6 jaar en nooit aan de bel getrokken dat ik problemen hebt. Nu heb ik een probleem, en wordt deze niet naar tevredenheid opgelost. KPN gaat er niet op vooruit met z'n service!!!


Heeft u een switch in uw netwerk? Ik zou haast vermoeden van wel als ik zo uw lijstje met apparaten bekijk...


Ja die heb ik

 


Nu heb ik een probleem, en wordt deze niet naar tevredenheid opgelost. KPN gaat er niet op vooruit met z'n service!!!

Het probleem word waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem/conflict in uw thuisnetwerk. Daar kan KPN niets aan doen. Althans ... ze kunnen niet eenvoudig zien waardoor het veroorzaakt word. Het kost veel tijd en daarmee veel geld om dit te onderzoeken. Dit valt niet onder de service van KPN. KPN is een internet provider. Ze zorgen voor internet, maar lossen niet al uw computerproblemen op.


Ja die heb ik

Wat is het merk en type? Hij moet namelijk igmp-snooping ondersteunen. In ieder geval als er een tv ontvanger op aangesloten zit.

Zonder igmp-snooping word de boel stroperig en loopt het hopeloos vast.


Als het een conflict zou zijn, zou ik constant problemen moeten hebben. De devices zijn altijd hetzelfde

en ik kan nergens meldingen vinden. Niet in het modem of eventviewer. 


ZTE H369A


dat is de experia, toch? welke switch heb je achter de experia staan?

 

Daarnaast is het altijd handig om even terug te gaan in de tijd wanneer het probleem begon en of er mogelijk een relatie is met iets wat veranderd is in jet netwerk.


Het is een cisco switch, type kan ik zo niet achterhalen. De TV's zitten direct op de poort van de Experiabox dus niet via de switch.
dit probleem is al langer, maar eigenlijk nooit de moeite genomen om er iets mee te doen. Alles staat ongeveer zo'n 4 jaar aangesloten. In die tijd zijn er 3 devices bij gekomen, maar toen was het probleem er eigenlijk al.


Ik wil even inhaken over de monteurskosten en werkzaamheden; wij kunnen precies zien wanneer uw modem uit valt, als dit regelmatig gebeurd of midden in de nacht is dit inderdaad iets wat fout gaat. Ook zien wij daarbij een melding bijvoorbeeld “user request” of “lost carrier” - dan kunnen we zien of u zelf het modem uit zet of er een storing is. Dus ook al gebeurd het niet wanneer de monteur er is kunnen we een soort van terug in de tijd kijken. Dit is meestal zo’n 2/3 maanden aan data wat we kunnen zien.

 

Verder schrijft een monteur geen kosten tenzij er daadwerkelijk een probleem in uw eigen netwerk is. We werken niet met commissies dus monteurs zijn hier eerlijk ook en hebben geen baat bij onterecht kosten schrijven. Als een monteur niks voor u kunt betekenen en ook helemaal geen werkzaamheden uitvoer zijn er ook geen kosten. 
 

Mijn advies? Laat die monteur maar komen, niemand kan je verzekeren dat het gratis gebeurd want dan kunnen we niet worden gestuurd. Maar als jouw netwerk in huis in orde is zal het vast aan het modem / ondergronds liggen. 


Hallo KPN monteur,

 

Wanneer jij het modem uitleest, is dit dan anders dan dat zij hem op afstand uitlezen.

De laatste keer dat het modem ging restarten, was zondagmorgen. Dit konden zij ook zien, maar zagen geen problemen in het modem.

 


In mijn optiek wel, de klantenservice krijgt enkel tekst te zien en wij hebben mooie grafieken met de kwaliteit van de dsl verbinding. Zie foto's. (Dit is van een demo omgeving, alle resultaten zijn fictief en niet bestaand)

 

 


Is dit een App die ik kan downloaden?

 


Nee, dit is enkel een van de vele interne toolings die wij bij KPN gebruiken. 


Ik laat dan wel een monteur komen.

Bedankt voor de antwoorden.