Skip to main content

Deze week is de wifi 2 maal geheel uitgevallen. Oorzaak was dat de wifi in de experia box op uit stond. Na deze op aan gezet te hebben werkt alles weer. Wat kan de oorzaak zijn van het spontaan uitschakelen van de wifi?

Heeft u WiFi versterkers? SuperWiFi's? 


Heb 2x superwifi al enige tijd.


Als je een V10 hebt @Logt , behoort de wifi uit te staan bij het gebruik van wifi punten van KPN. Dat werkt dus perfect.

 


Als WiFi op de Experiabox uit gaat, en u heeft dan geen WiFi meer, dan doen die SuperWiFi's dus niets. Die heeft u dan voor Jan met de korte achternaam in huis staan.

Ze zullen een ander WiFi netwerk uitzenden dan dat u gebruikt. Ik denk dat het dan tijd word om daar wat aan te doen toch? 😉


 De superwifi neemt de wifi van het modem over, daarom staat de wifi in het modem uit. Het vreemde is dat als de wifi uitvalt en ik zet de wifi op het modem aan dat alles werkt en dat de superwifi punten daarna de functie weer overnemen, zonder verdere actie, en dat de wifi op het modem uit staat.


U moet WiFi op de Experiabox niet aanzetten. Dat moet gewoon uitblijven. De SuperWiFi's zorgen voor WiFi. 


Ik zet de wifi op de experiabox aan als de wifi niet meer werkt. Daarna nemen de superwifi punten het weer over en gaat de wifi op de experiabox uit.


Het klinkt alsof je een wegvallende verbinding hebt, @Logt. Maar ik zou niet zeggen dat de oorzaak hiervan is dat de wifi op de Experia Box uit staat, want dat moet zo zijn. Je zou de volgende keer ook kunnen proberen om het modem even stroomloos te maken. Daarna zou het ook weer moeten werken.


Reageer