Skip to main content

Hallo,

Ik wil graag een experia box v10 in mijn schuur zetten. Naar de schuur loopt een internetkabel vanaf mijn modem in de meterkast. Dit is een KPN Box 12. Het is mij gelukt om het aan te sluiten, en het werkt half. Ik krijg op mijn mobiele devices de melding dat ik ben verbonden zonder internet, maar ik kan wel websites bezoeken, maar apps als NOS of Bol werken niet op mobile devices. Ook kan ik gewoon gamen op mijn xbox. Ik heb de volgende stappen genomen:

Kpn Box 12 in meterkast

Cat6 kabel aangesloten op poort 3

Cat6 kabel naar de schuur getrokken

Experia box v10 aangesloten op LAN poort 1

Kpn box 12 uitgezet en aangezet

Experia box v10 aangezet

DHCP server op experiabox v10 uitgezet.

Experia box v10 uitgezet

Kpn box uitgezet

Kpn box aangezet

Experia box aangezet

Wifi geeft nu de eerder genoemde melding.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt!

U kunt daarvoor beter een wifipunt gebruiken..  Bijvoorbeeld een superwifi. 

Ha Joep, Bedankt voor je reactie. Waarom niet? Ik zou deze toch moeten kunnen configureren als switch? Ik heb hier namelijk draadloos internet nodig en bekabeld internet. Heb je eventueel suggesties?

Ik hoor hier in huis iemand zeggen dat het zou inderdaad zou moeten kunnen maar hij weet ook niet hoe dan in te stellen. Misschien dat een ander forumlid het weet. Op bijvoorbeeld een superwifi zitten 2 poorten mocht het niet lukken. 

Een KPN modem zoekt op WAN een PPPoE server, deze kan je niet zelfs installeren op V12 dus het werkt niet met KPN modem achter KPN modem. Op een eigen router kan je een PPPoE server installeren en erachter aan 2 LAN porten de V12 en V10 tegelijk aansluiten. Je kan ook en Fritzbox als router gebruiken en dan de optie PPPoE passthrough toepassen, erachter kan men een KPN modem aansluiten maar of de KPN PPPoE server het toelaat, dat de gebruiken 2 PPPoE verbindingen tegelijk maakt, moet men door proberen te achterhalen.

Op de Experiabox draait van alles wat de boel in de war kan schoppen. Je hebt DHCP uitgezet. Maar er is waarschijnlijk nog meer. Dingen als IPv6, IGMP snooping en broadcast verkeer word waarschijnlijk niet goed afgehandeld op de manier zoals jij nu de box hebt aangesloten. 

Dit is inderdaad geen ideale aansluitsituatie, Joep.

Ik heb hier namelijk draadloos internet nodig en bekabeld internet. Heb je eventueel suggesties?

Er is al gezegd dat een wifipunt, zoals SuperWifi, een alternatief is. De SuperWifi 2 heeft 2 ethernetpoorten. Dan kan je deze met de ene poort bekabeld aansluiten op je Box 12. En de andere poort kan je in de tuin gebruiken voor bekabeld internet. Heb je daar meer poorten nodig, dan kun je een switch aan de SW2 hangen.

Je kunt ook kiezen voor een wifipunt van een andere partij, met meer poorten, als je zou willen. 

Beste ​@JoepdH had je eerst de V10 en ter vervanging de KPNBNox12 ontvangen, dan wil KPN de V10 graag terug, daar deze in bruikleen wordt verstrekt.

Of hoe ben je aan de V10 gekomen???

Verder kun je een V10 niet als AP instellen, want je kunt het modemdeel niet uitschakelen.

Maak nooit maar dan ook echt nooit een LAN - LAN verbinding tussen twee routers, dat is vragen om problemen. Ja, ik weet het, je kunt op Internet vele voorbeelden vinden maar ik heb het al zo ontzettend vaak fout zien gaan dat mijn stelling is dat je nooit een LAN - LAN verbinding moet maken tussen twee routers.

Reageer