twee weken geleden heb ik op verzoek van KPN mijn experiabox v8 omgeruild voor een v10, omdat de v8 te oud werd. Sindsdien heb ik meerdere malen per dag een uitvallende verbinding.
-het betreft een bedraad netwerk.
-alle lampjes op de v10 en het glasvezelkastje zijn groen.
-switch in de experiabox werkt wel (pc op poort 4 kan pc op poort 3 en TVs op poort 1 en 2 pingen).
-experiabox reageert niet op ping, admin website van experiabox is ook niet bereikbaar.
-na 5-10 minuten is de experiabox weer “ontdooit”, en werkt alles weer.
-in de status/advanced/ethernet/ethernet connection status staat bij ‘dicsonnect reason ‘None’, en staat ook de IPv4 Online Duration op een duur die past bij de laatste keer dat het modem zelf opnieuw heb opgestart.
Wat heeft KPN zelf al geprobeerd:
-drie medewerkers hebben op afstand het modem gereset, lijn gecontroleerd. Volgens de laatste medewerker ligt het echt niet aan de experiabox. Wel heeft hij het doorverwezen naar een tweede supportlijn. Die zouden met mij contact opnemen.
De eerste keer dat die supportlijn mij probeerde te bellen, kon ik helaas niet opnemen. Een dag later heeft (een andere) supportmedewerker me weer gebeld. Echter, omdat het probleem sinds 24 uur niet meer gebeurd was, wilde hij het even aankijken. Heb toen een telefoonnummer met toegangscode gekregen die 7 dagen geldig was. Sindsdien was het probleem precies voor 7 dagen weg, en gisteravond begon de ellende weer. Gisteren is de verbinding weer 2x uitgevallen, en vandaag (9:30) weer 1x.
Helpdesk is vandaag niet bereikbaar (hemelvaartsdag). Iemand hier op het forum nog goede suggesties wat het probleem kan zijn?
alvast bedankt,
Marc