Skip to main content
Vraag

Experia Box V10 geeft geen toegang tot webinterface

• August 30, 2026
  • 7 reacties
  • 125 keer bekeken

Netwerk werkt normaal. TV en WIFI functioneren, maar ik kan de webinterface van de Experiabox V10 niet bereiken en dus ook geen instellingen aanpassen. Reset van modem heeft geen effect. Ping naar het webadres geeft gewoon respons

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 30, 2026

Wat krijg je te zien als je een poging doet?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 30, 2026

“Deze site is niet bereikbaar”. (Standaard melding van Chrome bij onbereikbaarheid website)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 30, 2026

En je gebruikt deze: http://192.168.2.254/ ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 30, 2026

nee, het zelf ingestelde adres, eindigend op .1 Dit adres staat ook als default gateway in de TV box als ik daar kijk naar de instellingen. Netscan laat ook zien dat op dit adres services aangeboden worden onder andere op poort 80.  Aansluiten van een laptop met kabel als enig apparaat op de experiabox geeeft ook aan dat de default gateway dat specifieke adres is en ook dan is de webinterface niet te bereiken. Zelfde melding “ deze site is niet bereikbaar” 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 30, 2026

Interface weer bereikbaar. Modem “ slechts”. vier keer opnieuw gestart. Laatste keer na tien minuten wachten. Schijnt te helpen. Geen idee waarom.  

Dank voro meedenken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 30, 2026

Maar, bovenstaand ip-adres is toch echt hét ip-adres van de webinterface.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Infoman, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Fijn dat het gelukt is, wat er hier mis ging is mij niet helemaal duidelijk maar we hebben hier ook een handig artikel over!