Skip to main content

Ik heb recent mijn Experia box v10 gereset omdat de WiFi niet meer werkte. De lampjes van power, wireless en internet zijn groen. Het servicelampje is (nog steeds) oranje.

Als ik de WiFi op mijn computer probeer te vinden, staat deze niet in de lijst (uiteraard niet meer met de naam die wij de router eerst hadden gegeven). En ik kan het ook niet door de 192.168.2.254 nummer mij modem inloggen. Ik heb alles geprobeerd (opnieuw resetten, ander stopcontact etc) maar zonder succes. 

Hoe kan ik weer de router tussen mijn WiFi kanalen op mijn computer vinden en daarmee verbinding maken? Of moet ik een monteur bellen?

Hoi @Ri123 ,

Ziet je laptop wel andere netwerken?

 

Je kunt inloggen op het modem via 192.168.2.254 en daarna 2.4GHZ en 5GHZ een aparte naam geven.


Hi Martijn 

Dankjewel voor je snelle reactie 

Ja mijn laptop kan wel andere netwerken zien maar niet meer mijn eigen netwerk. 
En sorry voor de verwarrende zin maar dat is inderdaad wat we geprobeerd hebben maar na lang laden krijg ik daar telkens uiteindelijk de melding “the connection has timed out”  
 


Sluit dan de laptop gewoon met een kabel aan. Dat zou altijd moeten werken.

Maar het service lampje hoort niet oranje te blijven...


Ik heb recent mijn Experia box v10 gereset omdat de WiFi niet meer werkte. De lampjes van power, wireless en internet zijn groen. Het servicelampje is (nog steeds) oranje.

Als ik de WiFi op mijn computer probeer te vinden, staat deze niet in de lijst (uiteraard niet meer met de naam die wij de router eerst hadden gegeven). En ik kan het ook niet door de 192.168.2.254 nummer mij modem inloggen. Ik heb alles geprobeerd (opnieuw resetten, ander stopcontact etc) maar zonder succes. 

Hoe kan ik weer de router tussen mijn WiFi kanalen op mijn computer vinden en daarmee verbinding maken? Of moet ik een monteur bellen?

 

Is het nog gelukt? Je kan in dit soort situaties het modem dan een reset geven om te kijken of het modem dan weer online komt. Als ik nog iets kan doen laat het dan weten!