Skip to main content

Sinds een paar dagen valt onze wifi (Orbi bekabeld aan de Experia box V10) 's nachts uit. Het lijkt erop dat de Experia box de Orbi niet herkent en uitzet of standby zet. Als ik dan de experia box herstart, dan werkt het weer.

De wifi blijft wel in de lucht, maar heeft geen internet toegang meer.

TV en bekabeld internet op de pc werkt wel.

Omdat de Experia V10 box verouderd is, ontvangen we graag een moderne/nieuwe KPN router?

Ben erg nieuwsgierig of dit opgelost is? Wij ondervinden ook problemen met onze V10 modem, waardoor de wifi 's ochtend niet meer werkt.

We hebben een eigen Orbi Wifi netwerk en gebruiken niet het KPN wifi netwerk.


@Johannes Ol de wifi van het modem is uit neem ik aan. Is het dus echt wel het modem vraag ik me dan af.


Beste Joep, de WiFi van het modem is uitgeschakeld 


En wat doet jou vermoeden dat het aan het modem ligt of branden er rode lampjes op het modem?


Beste Joep,

 

Ik heb vanmorgen extern in laten loggen door onze It-beheerder, omdat de wifi (weer) geen verbinding krijgt. Deze geeft aan dat het KPN modem niet mee werkt. We hebben het modem zo'n 7 jaar, dus het zou logisch zijn als deze niet meer volledig functioneert. En ik lees meerdere vragen over het V10 modem


Dit zou betekenen dat geen enkel op het modem aangesloten apparaat zou werken. Klopt dat? Dus geen tv of iets anders.  Heb je glasvezel of koper?


We hebben glasvezel, de TV werkt wel, bekabeld


Dan ben ik toch geneigd om het in het wifi netwerk te zoeken. Gebruik je draadloze verbindingssets of een omvormer van zonnepanelen?


We hebben 1 bekabelde hoofdset, direct op de experiabox aangesloten en twee draadloze ‘slaves’. We hebben geen zonnepanelen.

Het lijkt erop dat er 's nachts iets gebeurt, want nadat ik vanmorgen de experia router heb herstart, werkt de wifi ook weer


@Johannes Ol, @Joep1965 ik heb voor de overzichtelijkheid toch even alles in het eigen topic van @Johannes Ol gezet. 🙂


Ik heb vanmorgen extern in laten loggen door onze It-beheerder

Waarop, op welk apparaat, heeft die beheerder dan ingelogd? 


Sinds een paar dagen valt onze wifi 's nachts uit.

Wat gebeurt er dan precies? Is het WiFi netwerk dan echt compleet weg? Of is het WiFi netwerk er dan nog wel, kunt u er ook nog verbinding mee maken, maar is internet niet beschikbaar?Â