Skip to main content
Antwoord

Experia Box V10 heeft de geest gegeven

• October 14, 2025
  • 12 reacties
  • 130 keer bekeken

Ik heb al 10 jaar een Experiabox V10. Deze deed het tot afgelopen vrijdag uitstekend, maar daarna niet meer. Ik heb daarvoor met de klantenservice contact gehad en de nodige stappen doorlopen, tot aan een harde reset, maar het modem blijft weigeren.

Wat gebeurt er: er is verbinding met het glasvezelnet, het modem produceert een WIFI signaal, je kunt verbinden met dit signaal, maar je kunt vervolgens niet inloggen in het modem, noch verbinding maken met een externe site.

Na contact met de klantenservice heb ik het modem een harde reset gegeven, maar vervolgens gebeurt exact hetzelfde (alleen dan met de SSID van het modem zelf). Ofwel: geen internet.

Nu hebben mijn ouders in 2021 glasvezel gekregen en daarbij hun oude V10 behouden i.v.m. de Experia Wifi die ze gebruiken. Ik heb dus even hun reserve Box 12a (een van de eersten) die ze niet gebruiken geleend en die aangesloten. 

Wat schetst mijn verbazing: geen enkel probleem. Alles werkt weer naar behoren.

Dit teruggekoppeld naar de klantenservice, maar helaas, ze kunnen mijn defecte V10 niet omwisselen. 

Is er ergens een optie om dit defecte modem tóch om te wisselen? (of liever nog te repareren?) Er komt nu van uit KPN een retourdoos; ik mag mijn oude V10 opsturen, maar wat dan?

Is er iemand van KPN die mij wél aan een nieuw modem kan helpen? De leen Box 12 is natuurlijk een tijdelijke oplossing...

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@ginkelvanmichiel, uit jouw berichten maak ik op dat je zelf al hebt getest met een ander modem van KPN. IK heb nu voor je de omruil van de defecte KPN Experiabox V10 in gang gezet. Per e-mail en sms ontvang je alle informatie over de omruil. 

De retourdoos kun je dan direct gebruiken om de huidige V10 in te leveren bij de omruil. 

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 14, 2025

Tsja ik raad je aan om die geleende box 12 te gebruiken. Je ouders hadden de v10 al lang terug moeten sturen. Het is gewoon niet de bedoeling dat mensen modems achterhouden. Jouw kapotte modem kan je dus terugsturen in de doos die er, zoals je zegt, aankomt. 

Die oude V10 moesten ze van KPN zelf houden ivm de Experia Wifi die niet werkt op een 12.

Zodra ze die niet meer wilden of zouden upgraden dan zou hij retour gaan. Maar daar gaat het nu niet om.

Mijn V10 is kapot en technisch zit ik zonder modem. Omdat men bij KPN niet meet dat hij het niet doet, kan hij ook niet terug. Iets met wal en schip.

• October 14, 2025

Heb je de v10 geprobeerd zonder Experia WiFi? Zet dat ding uit. Stekker uit het stopcontact.

En bekabeld aangesloten apparaten, hebben dievook geen internet? Hoe zit het met tv?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

V11 ???

Zolang je die werkende v10 aangesloten hebt, meten ze geen defect modem. Sluit voor bellen dus de defecte v10 aan. 

Weet je zeker dat niet alleen de adapter defect is geraakt (zie lampje erop)? Dat kunnen ze daar een nieuwe voor sturen.

De experia wifi is bij mijn ouders, ik heb verder geen mesh of wifiversterkers.

Bekabelde apparaten doen het ook niet. Ik heb geen interactieve tv (maar free to air digitenne)

ik dacht in eerste instantie aan het niet kunnen toekennen van een ip adres, maar dat is het ook niet.

V11 ???

Zolang je die werkende v10 aangesloten hebt, meten ze geen defect modem. Sluit voor bellen dus de defecte v10 aan. 

Weet je zeker dat niet alleen de adapter defect is geraakt (zie lampje erop)? Dat kunnen ze daar een nieuwe voor sturen.

Excuus, V10 :) 

ik heb gebeld met de defecte v10 aangesloten. Toen zei men: niet defect. Maar ondertussen was er geen internet, ook niet na een harde reset.

V11 ???

ik heb gebeld met de defecte v10 aangesloten. Toen zei men: niet defect. Maar ondertussen was er geen internet, ook niet na een harde reset.

Adapter is goed: modem is gewoon aan, lampjes branden, er is wifi, maar geen signaaloverdracht.

V11 ???

Adapter is goed: modem is gewoon aan, lampjes branden, er is wifi, utp heeft verbinding, maar geen signaaloverdracht.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 14, 2025

Dan is het of verkeerd verteld of verkeerd begrepen. De experia wifi's werken op alle modems en hebben dat ook altijd gedaan. Vrijwel zeker heeft de v10 de update naar kpn software gehad en werkt nu hetzelfde als de box 12. Even onder ons...je had natuurlijk nooit dat verhaal van die geleende modem moeten vertellen 😉. 

Nee, maar als je thuis werkt en internet nodig hebt ga je gekke capriolen uithalen…

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Hallo ​@ginkelvanmichiel, uit jouw berichten maak ik op dat je zelf al hebt getest met een ander modem van KPN. IK heb nu voor je de omruil van de defecte KPN Experiabox V10 in gang gezet. Per e-mail en sms ontvang je alle informatie over de omruil. 

De retourdoos kun je dan direct gebruiken om de huidige V10 in te leveren bij de omruil. 

Dank voor de service!