Skip to main content

Goedenavond,

Wij zijn net verhuisd en ik heb de box aangesloten. Alle lampjes zijn groen, behalve het lampje internet. Dat blijft rood. Ik heb geprobeerd om via de site het modem te laten resetten, maar dan loopt het op de site vast. Hoe kan ik dit oplossen?

Gr. Niels

Dag @NielsPeter een rood lampje geeft een probleem aan tussen het modem en de centrale.  Je kunt hiervoor 24 uur per dag bellen met de klantenservice 0800-0402. 


Hoi @NielsPeter, welkom op het forum. Een rood internet lampje geeft inderdaad aan dat de verbinding niet goed is. Naast het resetten kan je ook kijken hoe het modem is aangesloten op het aansluitpunt. Is dat met een directe kabel of zit er iets tussen? Als het om glasvezel gaat heb je ook een glasvezelkastje (de NT), daar zitten ook lampjes op. Branden die wel?

De snelste weg hierbij is inderdaad wat Joep al noemt, telefonisch kan een collega het makkelijkste en snelste met je meekijken.


@Joep1965 @Jasper , bedankt voor de reacties. Het probleem is nog steeds niet opgelost, maar ligt inderdaad bij kpn. De diensten zijn niet overgezet en blijkbaar moet er een monteur komen. 


Dat klinkt duidelijk inderdaad. Is die monteur ook al ingepland? Als dat nog niet zo is is het verstandig om dat zo snel mogelijk te doen, telefonisch is dat het snelste.


Hoi, blijkbaar is het zo dat er een onderaannemer moet komen om de glasvezelaansluiting naar de woning te leggen. Deze zou contact moeten opnemen met mij. Ik heb de verhuizing een maand geleden doorgegeven, dus dit zou allang geregeld moeten zijn. Er is nu een ticket gelogd door jouw collega, hopelijk helpt dat


Dat hoop ik ook inderdaad! Het ligt zo in ieder geval bij de partijen die er ook mee bezig zijn dus.