Skip to main content

Zou iemand van kpn contact met ons willen opnemen? Onze Experiabox v10 is volledig defect en moet vervangen worden. Vroeger kon je dit telefonisch binnen vijf minuten regelen...

Dat kan nog steeds.  Het telefoonnummer van kpn is 0800-0402.  Gratis nummer. 


Hoi @Forumnaam999, welkom bij ons op het forum. Als het modem volledig defect is klinkt het inderdaad alsof deze vervangen moet worden. Zoals Joep al zegt zijn we nog steeds telefonisch bereikbaar, is het daar gelukt?


Álle Experia boxen V10 zouden vervangen moeten worden. Is écht rommel. Heb de afgelopen 6 weken de Experia box gebruikt omdat mijn oude cisco het na 12 jaar opgaf. (experiabox heeft 2 jaar in de doos gestaan omdat ik een top modem/router niet wilde vervangen door zo'n budget ding).

Was een hele ervaring. Je raakt om te beginnen een kwart van je up en down snelheid kwijt. Je hebt wifi tot op ongeveer 10 meter en de 2.4 gHz is zo zwak dat hij overruled wordt door het in principe minder verreikende 5gHz waardoor al je home domotica apaaratuur die op 2.4 gHz werkt de weg kwijt raakt. 
Haperende streaming diensten, kortom: één bak ellende.

Toen eenmaal tot me doordrong dat ik al die problemen voorheen feltelijk nooit had (vakantie zat er ook tusse, daardoor duurde dat besef  wat langer) direct een FritzBox besteld. Voor minder dan € 200,- alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Mijn up en down via WIFI zijn zelfs iets hoger dan bij mijn oude Cisco en weer gewoon Wifi tot achterin de tuin. Netfllix draait weer op hoogste kwaliteit etc.

Voor mij volkomen onbegrijpelijk dat een gropt bedrijf als KPN ooit een modem/routers van dit kaliber aan haar klanten heeft durven aanbieden en dat mensen daar ook blijkbaar mee uit de voeten kunnen.

Je kunt bij KPN trouwens een FritzBox huren, (ze weten blijkbaar zelf ook dat ze standaard troep aanbiedne) maar waarom zou je dat doen. Dingen zijn niet overdreven duur en gaan jaren mee. (had in een grijs verleden van xs4all ook een fritxbox, ook een superding)
 


Álle Experia boxen V10 zouden vervangen moeten worden. Is écht rommel.


 

Rommel? Werkt hier al een aantal jaar probleem loos


Inderdaad als je er totaal geen verstand van hebt kan je het ervaren als rommel. 


Álle Experia boxen V10 zouden vervangen moeten worden. Is écht rommel.
 

Ik weet niet of je het weet maar V10 wordt zelf door KPN monteurs nog steeds gezien als de betere boxen. Heb hem van het begin af aan. En heeft mij in al die jaren echt nog nooit in de steek gelaten.


Inderdaad als je er totaal geen verstand van hebt kan je het ervaren als rommel. 

Zit bijna 30 jaar n IT, was één van de eerste internetgebruikers in NL toen XS4All startte.
Jaren ervaring in netwerkbeheer.
Nee, ik zal er wel niets van begrijpen óf heb een ander idee van wat kwaliteit is. Sommige mensen vinden hun kermishorloge ook een prima ding omdat hij 2x per dag de juiste tijd aangeeft.

 


@ducky019 
Zou zomaar kunnen dat het binnen het KPN assortiment een van de betere is. Maar dat zie ik eerder als een waarschuwing voor wat er nu aangeboden wordt dan als een aanbeveling voor de V10.


Hallo @Matrox de Experia V10 is de enige modem die geschikt is voor pairbonding  bij KPN, verder is er geen alternatief bij KPN, of de te huren FritzBox voor €7,49 per maand extra.

 


Sinds een stroomstoring werkt onze experia box v10 helemaal niet meer. Hij maakt geen contact met het stroom en er branden geen lampjes meer. Wat nu? 


Sinds een stroomstoring werkt onze experia box v10 helemaal niet meer. Hij maakt geen contact met het stroom en er branden geen lampjes meer. Wat nu? 

Bellen met de klantenservice 0800-0402!!


Reageer