Skip to main content

goedendag,

graag had ik mn experia v10 omgeruild voor eenzelfde, goed werkend exemplaar.

Ik ben er helemaal klaar mee; nadat ik mijn ww gewijzigd heb maakt de Nefit thermostaaat geen verbinding meer terwijl wel het wifinr. wordt weergegeven, maar het ww wordt niet herkend.

In de winkel werd ik verzocht de klantenservice te bellen. Daar zeiden ze dat het aan de thermostaat ligt, maar de monteur heeft zelfs een nieuw exemplaar getest, met hetzelfde euvel. Tja, dan wist de telefoniste het helaas ook niet. Daar word  je dan als trouwe kpn-klant gewoon aan de kant gezet!

Vraag: zie eerste regel…

 

Dag @Theodorus. J. P. Kpn moet een nieuw modem leveren omdat de thermostaat het wifisignaal niet ziet?? Je moet een nieuwe thermostaat regelen want die is blijkbaar niet goed. Heb je de 2.4ghz band en de 5ghz band wel gesplitst?


Dag Joep,

Waarschijnlijk heb je niet goed gelezen  want ook  met een nieuwe thermostaat ging het niet…

Maar hoezo moet er iets gesplitst worden in de v10? Dan ligt het dan toch aan de v10. ?

Ik ben niet technisch en ik ga ook niks veranderen aan een apparaat wat GOED moet werken.

 


Een andere Experiabox krijgt u niet. Dat kan ik u zo wel vertellen. Het zal ook niets helpen. Dat weet ik wel bijna zeker.

Even een vraag: heeft u WiFi versterkers van KPN? In dat geval word het WiFi van de Experiabox v10 (zonder a) überhaupt helemaal niet gebruikt namelijk. 

De Experiabox v10 zend 2,4 en 5 Ghz WiFi uit onder dezelfde naam. Voor de meeste apparaten werkt dat prima. Maar sommige apparaten kunnen daar niet mee omgaan. Daarom is er bij de Experiabox v10 de mogelijkheid om het 2,4 en 5 Ghz WiFi verschillende namen te geven.


Hier vind u wat meer info. Wellicht kunt u daar iets mee. Heeft u iemand in uw omgeving die het één en ander weet over modems?


Oké, ik blijjf het een vreemd geval vinden en nee ik heb geen wifi versterkers. Ik heb alleen het wachtwoord van de v10 moeten veranderen en dat had weer te maken met het wegvallen van de tv ontvanger, eerder.

Ik kijk wel verder bij je info.

Bedankt.

 

.


Heeft u het modem gereset dmv het resetknopje? Ik begrijp niet helemaal wat er is gebeurt. De tv ontvanger heeft namelijk helemaal geen wifi.


Nee dat klopt, de tv ontvanger had geen contact meer met het modem, de kabels waren goed aangesloten. Zodoende het modem zoals geadviseerd wordt gereset door stekker uit te trekken etc. Zelfs door het ww te veranderen.Ook de tv ontvanger aan en uitgeschakeld. 

Uiteindelijk is het mij gelukt om de tv ontvanger te resetten en opnieuw op te starten. Eindelijk weer tv.

Maar sinds dat veranderde ww geen contact met thermostaat.

Door stroomuitval kan het wel eens mis gaan, dat snap ik. Maar met die thermostaat is niets gebeurd.


Hi @Theodorus. J. P. en welkom op ons forum!

Fijn dat je inmiddels weer TV hebt. Is het ook gelukt om je thermostaat weer online te krijgen, nadat je een nieuw wachtwoord had aangemaakt?


Hoi Frenk 

Nee  helaas geen verbinding.

Ik ben nog steeds van mening dat het aan de xperia ligt, want door iets aan de instellingen van dat apparaat te wijzigen zou het probleem opgelost kunnen worden. Hoewel er ook gevallen zijn waarbij dit geen effect heeft.

Ik ga er iig niet aan klungelen en dat zou ook niet nodig moeten zijn als het apparaat goed functioneert.

Helaas geeft kpn niet thuis.


Hoi @Theodorus. J. P. ,

Soms kan een apparaat met een slechtere wifi ontvanger gewoon niet met het gecombineerde wifi signaal werken.Dan is scheiden van de wifisignalen nodig .Dat is het ook bij een nieuwe V10 .Maar die krijg je waarschijnlijk bij een omruil helemaal niet, maar een box 12.En dan kan je veel beter je huidige (waarschijnlijk niet defecte) V10 houden.Hier is @Joep1965 het vast mee eens😉

 


Wat @martijn197108 zegt: op de KPN Box 12 zou u inderdaad net zo goed instellingen moeten wijzigen voordat het werkt.

Daarnaast heeft de KPN Box 12 nogal wat bugs momenteel. Zoals niet in kunnen loggen in de webinterface enzo. 


@Theodorus. J. P. 
Jammer om te lezen. Indien gewenst kan je telefonisch contact met ons opnemen via 0800-0402 zodat we je computer op afstand over kunnen nemen om bijvoorbeeld het netwerk te splitsen, als je dit niet zelf wil doen na de berichten van @martijn197108 en @Joep1965🙂 Op die manier kunnen we alsnog kijken of we je thermostaat verbonden krijgen.


Hallo Frenk,

dat is een goed plan. Ik heb al eens gebeld met het nummer, maar kwam niet uit op de mogelijkheid om op afstand mee te kijken. Ik ga het weer proberen.


Hoi Frenk 

Ik ben er uit. Heb de stoute schoenen aangetrokken en in de experiabox geneusd.

Er staat daar bij de wifi beveiligingssleutel een wachtwoord dat ik ooit heb moeten geven.

Dat is een ander ww dan dat van de box zelf.

Dit ingetikt op de thermostaat en de connectie was hersteld. Alleen de NefitEasy app opnieuw moeten instellen en het zaakje draaide weer.

Misschien een tip voor de mensen met hetzelfde probleem. Dat zijn er nogal wat...…

Fijne jaarwisseling.


Dankjewel voor de update en fijn om te lezen dat het gelukt is. Ik was vorige week in de veronderstelling dat je al een nieuw wachtwoord had aangemaakt en dat dus niet werkte. Maar goed om te weten dat je thermostaat weer in de lucht is!


Jij ook alvast een mooi nieuw jaar toegewenst!