Skip to main content

Ik ben een nieuwe klant van KPN. Bij het afsluiten van het abonnement werd de KPN Box 12 beloofd. Maar ik kreeg afgelopen week de Experia Box V10 geleverd. Ik heb toen gebeld met KPN en zij gaven aan dat dit inderdaad kan voorkomen, maar dat de Box V10 op geen enkele manier onderdoet aan de Box 12. Ik had mij er daarom bij neergelegd en het laten rusten. Maar zojuist ben ik gaan opzoeken hoe het zit met de twee Superwifi punten die ik bij mijn abonnement krijg. En hier ontdekte ik wel een belangrijk verschil met de Box 12. Bij de Box 12 hoeft het eerste Superwifi punt namelijk niet met een kabel verbonden te worden met het modem. Bij de Experia Box v10 moet dit wel. De beloofde “geen ethernetkabels meer door je hele huis" is dus alleen van toepassing bij de Box 12. Meer klanten die dit meegemaakt hebben? En kan ik alsnog bij KPN dit aankaarten? 

 

 

U zult de Experiabox niet voor niets gekregen hebben. Waarschijnlijk heeft u pairbonding. Of Sneller Internet Buitengebied? Beide technieken werken niet op de KPN Box. 

Of heeft u glasvezel? Dan is het wel bijzonder dat u geen KPN Box ontvangen heeft.


Geen idee wat pairbonding is. Ik heb het in ieder geval niet besteld. Ook niet Sneller Internet Buitengebied. En de KPN-medewerker gaf dit niet als reden waarom ik de V10 ontvangen heb i.p.v. de V12. Enige argument was dat de V12 niet voorradig was. 

 

Ik heb nog geen glasvezel. KPN is momenteel wel bezig dit aan te leggen en ik heb aangegeven hier in de toekomst gebruik van te willen maken. 


Geen idee wat pairbonding is. Ik heb het in ieder geval niet besteld.

Dat hoeft ook niet. Dat gaat automatisch en kost niets extras. Er moet wel een (gratis) monteur voor komen. 

Bij pairbonding worden er 4 koperdraadjes gebruikt voor de verbinding. Normaal zijn dat er 2.