Skip to main content

Ik wil mijn modem (experia box v10) aansluiten op een varkenssnuit nu is er een y kabel bij mijn modem geleverd welke kleur moet er in de varkensneus adapter of heb ik er hiervoor een andere dsl kabel nodig?

Alvast bedankt. 

Een Y-kabel samen met een Experia Box v10 wijst op een pairbonding aansluiting. Hierbij worden beide aderparen (rood-blauw en oranje-wit) gebruikt om een hogere snelheid mogelijk te maken. Hiervoor is een andere ISRA aansluiting nodig dan de 4-pin “varkensneus”.

Hiervoor is een monteur nodig. Bel klantenservice 0800-0402 voor assistentie.

Bereikbaar maandag - vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Zaterdags van 8.00 tot 17.00 uur.


Klantenservice aan de lijn gehad die zeggen dat we een verkeerde kabel hebben gekregen. Functioneert de experia box ook zonder pairbonding dan? Enkel op dsl of verminderd de internet snelheid dan drastisch?

 


Ja hoor het modem werkt gewoon prima zonder pairbonding. 


Waar kan ik zo dsl kabel krijgen dan?

 


Je kunt gewoon de y kabel gebruiken. 


Waar kan ik zo dsl kabel krijgen dan?

 

De klantenservice en een KPN winkel, alleen als u een pairbonding kabel heeft gekregen een een v10 dan heeft u gewoon pairbonding. Als u het modem aansluit met een normale dsl kabel dan heeft u maar de helft van de snelheid. Verder heeft u ook een 4 pins connector nodig voor een varkenssnuit welke niet meer standaard wordt geleverd door KPN.

 

mijn advies; bel nogmaals 0800-0402 en meldt dat u gebruik wilt maken van de installatiegarantie, dan kan er kosteloos een monteur worden aangestuurd welke het voor u aansluit. 


De Experia Box functioneert ook prima met een ‘gewone’ DSL kabel. Daarmee heb ik al jaren een 100/30 verbinding. De snelheid is wel afhankelijk van de afstand tot de centrale/wijkkast.

Welke snelheid krijg je te zien als je jouw adres invult op de KPN website?

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen

 

Je kunt gewoon de y kabel gebruiken. 

Dan moet je wel het juiste uiteinde van de Y gebruiken 😉, op de andere ‘arm’ doet ie niks.


Zo dus:

 

Als je pairbonding hebt krijg je de dubbele snelheid. Mocht nu het servicelampje gaan branden, dan heb je wel de lijnen voor pairbonding maar moet dat in de straatkast/wijkcentrale nog aangezet worden. Daarvoor kun je de KS bellen, 0800-0402. Als je maar één lijn hebt heb je de enkele snelheid en zal ook het servicelampje niet gaan branden.