Skip to main content
Vraag

Experia Box V10: poort 23 sluiten

• 4 maart 2025
  • 5 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik heb een KPN modem Experia V10   ZTE. Ik wil port 23 van Telnet disablen. Ik zie geen optie om dat te doen. Het gaat om een IPcam die via port 23 wordt afgeluisterd en dat wil ik verhinderen. Wie weet hoe dat gaat ?

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@HenryRhout, dit kan je doen met het beveiligingsniveau in het modem. Als je die op Middel hebt staan is poort 23 geblokkeerd.

Meer daarover kan je hier lezen:

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 6 maart 2025

Dag Jasper dank voor je snelle antwoord.il ga het uitproberen laat je weten over hoe en wat!

Maar weet je zeker dat dit ook werkt voor mijn Experia box V10?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10372 reacties
  • 6 maart 2025
HenryRhout schreef:

Dag Jasper dank voor je snelle antwoord.il ga het uitproberen laat je weten over hoe en wat!

Maar weet je zeker dat dit ook werkt voor mijn Experia box V10?

Beste ​@HenryRhout jij hebt blijkbaar nog firmwareversie  V1.01.00T04.3Intermediate

omdat je je vraag herhaald stelt.

Bij genoemde versie is er niets aan te passen binnen de V10 met de ‘oude” firmware.

• 5775 reacties
  • 6 maart 2025
HenryRhout schreef:

Het gaat om een IPcam die via port 23 wordt afgeluisterd en dat wil ik verhinderen. Wie weet hoe dat gaat ?

Als jij die poort zelf niet open gezet hebt, dan staat die dicht. Meer blokkeren dan dat die gewoon dicht staat kan niet.

Waarom denk je dat iemand afluistert via poort 23? Hoe zie je dat?

Het linkje wat Jasper geeft gaat over uitgaand verkeer. Dat is hier niet van toepassing. 

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 6 maart 2025

Dank voor uw snelle en to the point antwoord

Reageer