Skip to main content

Onze Experia Box V10 speelt opeens elke dag om 3 minuten voor 0.00 uur  een kerstliedje (I wish you a merry christmas), wat is dit ? En hoe te stoppen? Gelukkig horen we het allebei. Dit is gebeurd nadat het modem een week heeft uitgestaan.

Serieus? Klinkt wel super vrolijk!
Maar ik vraag mij af: Zit er wel een speakertje in de Experia box?
Is het niet iets anders wat in die buurt van de box staat wat kerstliedjes staat te draaien?


@Elleke Wijma, sorry dat ik bijna moet lachen. Maar uit de Experiabox kan geen muziek komen. 😉 Wat @AriënClaij65 al zegt: “Is er iets wat afgaat bij de Experiabox in de buurt?”


Geen grap, me partner vroeg wat er zo grappig was in de toilet dat ze het in de woonkamer moest horen. Wat zou het toch machtig mooi zijn om hiervoor aangestuurd te worden.
 

Ik kan u met zekerheid zeggen dat het modem van de KPN enkel geluid maakt als hij in de brand staat of van hoogte valt. Heel veel succes naar de speurtocht, of geniet van het muziek. 🎶 and a happy new year 🎵 


Je kun het makkelijk controleren @Elleke Wijma door de experiabox om die tijd even van de spanning te halen.
Of nog beter de UTP-kabels een voor een verwijderen.


misschien heb je een muziekinstallatie in de buurt?Of ligt er een MP3 speler naast het modem?En anders even alle muziek apparaten nalopen wat aanstaat of welke usb-stick/cd erin zit.

Maar wel gezellig die muziek,Blijft de kerstsfeer nog wat langer:sweat_smile:


Hoi @Elleke Wijma . Welkom op het forum.

Ik heb mij op het hoofd gekrabd en nog eens de specs van de v10 er bij gepakt maar ik kan je verzekeren dat er geen speaker in de v10 zit. Dit melodietje moet dus ergens anders wegkomen. (Een wekkerradio? Digitale wenskaart? )  Ik hoop dat je ons een update geeft over waar het geluid vandaan komt want ik ben nu heel benieuwd. 


Haha @Elleke Wijma ,

Hebben jullie ruzie gehad met één van de kinderen? 
 

Er heeft ongetwijfeld iemand een apparaat ingesteld met een soort wekkerfunctie. Elke 24 uur speelt dat apparaat dan dit liedje af. De enige oplossing is om op een dag daar om 23.57 te gaan kijken waar de vrolijke muziek vandaan komt. 
 

Ben wel benieuwd of jullie de dader nog kunnen traceren. 


Dank voor het meedenken!
Ik heb er een video van gemaakt. Kan deze helaas hier niet delen. Dacht eerst dat het geluid uit de telefoon kwam, maar kwam duidelijk uit het modem. Heb mijn oor erbij gehouden. Hier zijn geen kinderen in huis. 


Kan je misschien het filmpje via wetransfer delen?

het lijkt me sterk dat er een speaker in de v10 zit,Maar misschien kan @Erwin_ dat even aan ZTE voorleggen?Waarom zou er een speaker in een modem zitten?

Alhoewel,Bij de V8 hoorde je tijdens het opstarten een klik,Zou daar dan toch een speaker inzitten?


Of plaats het op YouTube. Je kunt hier namelijk wel linken naar YouTube. 


@Elleke Wijma  ik heb je een privéberichtje gestuurd. 

Als het echt uit een v10 komt dan zal dat hier bij KPN een flink aantal collega's steil achterover doen slaan. (inclusief mijzelf) :-)


Kan je misschien het filmpje via wetransfer delen?

het lijkt me sterk dat er een speaker in de v10 zit,Maar misschien kan @Erwin_ dat even aan ZTE voorleggen?Waarom zou er een speaker in een modem zitten?

Alhoewel,Bij de V8 hoorde je tijdens het opstarten een klik,Zou daar dan toch een speaker inzitten?

Een klik hoeft niet perse een speaker te zijn, er zitten bijvoorbeeld ook relaitjes in. Een V10a geeft een een klikje bij het opstarten. Voorleggen bij ZTE zal echt niet gaan gebeuren, er zit echt absoluut geen speaker op de printplaat van een Experiabox V10.


@Elleke Wijma hebben jullie toevallig een slimme deurbel zoals een Ring, Nest, Eufy etc?


Merry Christmas om 23.57 ? 

Dan kun je beter deze versie in je modem zetten, hier val je mee in slaap : 

 


Dat klinkt beter dan dit geluid wat vroeger uit het modem kwam.
Toen zat er wel degelijk een speaker in het (inbel)modem. :nerd:

 


Ik ben wel benieuwd naar het video-filmpje. :grinning:


@Elleke Wijma heeft mij het filmpje gestuurd en ik kan mij, bij het bekijken goed indenken dat het modem verdachte nr. 1 was.  Er stond ook een mobiele telefoon in de buurt waar het duidelijk niet van af kwam.  In haar mailtje naar mij kwam ze echter ook een moderne lamp (met wekker functie blijkbaar) op het spoor en nu is het vermoeden dat dat de boosdoener is.  Weet je dat al zeker, @Elleke Wijma ?

(het filmpje kan ik hier uiteraard alleen posten met toestemming van Elleke)

aanvulling 19-2: Aangezien we geen reactie meer hebben gehad van Elleke. Ga ik er van uit dat die lamp met wekkerfunctie de ‘boosdoener’ is geweest. 


Nu is het misschien een lamp, wat word het een volgende keer, er komen veel teveel slimme (ik noem het domme)  oplossingen voor problemen die er eigenlijk niet zijn maar daardoor juist problemen worden gecreëerd.

Voor de tech-nerds is het leuk, maar voor leken die er weinig interesse in hebben of kaas van gegeten hebben word het wel lastig om iets aan te wijzen als oorzaak, en die groep word niet kleiner, alleen maar groter onder het mom van kijk eens wat ik heb, weet alleen niet wat het kan.:grin::grin:


Domme vragen bestaan niet, maar wel domme antwoorden.

Wat in jouw optiek een dom antwoord is, is voor een ander misschien juist heel verhelderend.

Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.

 


Dat ligt geheel aan de vraag en het antwoord, maar zal een klein voorbeeld geven die in jou straatje past, antwoord is niet zo dom maar wel een beetje.:wink::wink:

Kost het gebruik van een tweede TV kastje geld?

Kun je zien als domme vraag, staat ook duidelijk op de site, maar niet iedereen is zo ver dat die alles begrijpt of vind.

Antwoord, Het kastje kost je 5 euro per maand.

Geheel geen dom antwoord, klopt als een bus, maar er kwam iets na dit zeer goede antwoord, daarbij is het opname pakket gratis, niet zo slim antwoord, want dat geld namelijk alleen bij Hussel, je kan op afstand niet zien of de klant dit heeft, beetje, klein beetje dom antwoord dus, beter antwoord was dan geweest, noem hem nu in 1 zin,

Een extra TV kastje kost je 5 euro in de maand, en heb je een Hussel abonnement krijg je er gratis het opname pakket bij.

Daarom gaf ik ook met een knipoog naar je toe, aannames zijn dodelijk, kan er ook van maken gissen is missen of Gokken is dokken, dit zijn de drie meest gebruikte uitspraken in mijn vak, aannames doen we niet, we gissen niet en gokken al helemaal niet, we gaan wel uit van een bepaalde basis maar zodra dit niet lukt gaan we namelijk onderzoeken, elke klus zit het anders in elkaar maar komt wel altijd op hetzelfde neer, blijft een str*nt klus.:drooling_face:

PS, je bent nu hoop ik niet op je teentjes trap, is namelijk niet de bedoeling, er zijn er die het, in mijn ogen, nog bonter maken met uitspraken dan jij doet hoor, maar ik ben zelf niet van de kortaf antwoorden maar omschrijf ze zo duidelijk mogelijk.:thinking:


@Doornekamp33 en @JanD  dit was (en is) een interessant en ook wel beetje vermakelijk topic. Zullen we dat zo houden? 


Hallo @Doornekamp33 

Ik ben niet op mijn teentjes getrapt, ik heb een brede rug en zie alles met een knipoog op mijn leeftijd (70).

Als ik echt fout reageer word ik wel teruggefloten door KPN bij monde van een moderator.

Ik leer elke dag bij, dat vind ik het leuke van het forum en de verschillende soorten mensen, die elk op hun eigen wijze reageren.

Ik ben ook gewoon een klant en géén KPN-medewerker en geen super-user (meer). Het laatste was ik wel bij Tele2, UPC/Ziggo en Telfort, wèl voor genomineerd bij KPN, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt.

 

 

 

 


Nou @JanD , Ik zal het je net zo vertellen, ben pas 51, vorige week op het randje geweest om van de aarde af te stappen, maar mij maakt niemand de pis meer lauw, voel mij never aangevallen op de tenen trappen lukt ook niet, mpet je van goede huize komen en sta altijd positief in het leven, ja zelfs maandag toen ik bij kwam op de hart bewaking was de positiviteit en lach er weer snel, en nu langzaam opkrabbelen.

Maar superuser of iets is voor mij nooit een intensie geweest, ik kon het worden bij een concurent, nee dank je, ik wil geen enkele band met een bedrijf hebben dan de zakelijke, individueel kan er best eens een soort vriendschap ontstaan, maar daar blijft het bij.

Hoop dat ik nog mijn bijdrage kan leveren, word vanzelf stil van mijn kant als het mij niet meer bevalt, zal.dit op mijn eigen wijze en ja ben ook eigenwijs, blijven doen, word ik terug gefloten ga ik bij mijzelf bekijken vind ik dit terecht, ennkomt er een reactie, maar eerlijk, bij Telfort vond ik het beter en gezelliger dan hier.😱😱😱😱


@Doornekamp33 en @JanD  dit was (en is) een interessant en ook wel beetje vermakelijk topic. Zullen we dat zo houden? 

Misschien dit koetjes kalfjes stukje van ons effe verplaatsen, of je moet er een probleem.mee hebben.😉😉


Ik ben wel benieuwd naar het video-filmpje. :grinning:

Ik volg dit topic nog vanwege het filmpje wat misschien nog gaat komen….. 

@Elleke Wijma : 

@Elleke Wijma heeft mij het filmpje gestuurd en ik kan mij, bij het bekijken goed indenken dat het modem verdachte nr. 1 was.  Er stond ook een mobiele telefoon in de buurt waar het duidelijk niet van af kwam.  In haar mailtje naar mij kwam ze echter ook een moderne lamp (met wekker functie blijkbaar) op het spoor en nu is het vermoeden dat dat de boosdoener is.  Weet je dat al zeker, @Elleke Wijma ?

(het filmpje kan ik hier uiteraard alleen posten met toestemming van Elleke)