Skip to main content

Ik gebruik de Experiabox V10 (H369A)

 

Na bovengenoemde update wordt het modem kennelijk deels teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

 

Ik had het modem in een andere IP-range ingesteld dan de standaard. (192.168.10.x/24 ipv 192.168.2.x/24)

 Bij de instellingen zitten ook vrij veel instellingen mbt IP-4 port forwarding rules. 

 

Het grote nadeel van de experiabox is dat je de configuratie niet kunt opslaan in een bestand, die je in zo'n geval weer kunt gebruiken om de ‘oude’ instellingen weer te herstellen.

Je zult alles handmatig moeten doen, aan de hand van de (eigen) gedocumenteerde wijzigingen.

 

Ik heb ook een 4-tal SuperWifi extenders. Als je deze heb geinstalleerd wordt de standaard WiFi van de Experiabox uitgeschakeld en overgenomen door de extenders.

Na de update val je dus terug op de 192.168.2.x range en de WiFi extenders werken niet meer.

Zonder aankondiging van de update kom je er dus achter als een aantal zaken niet meer werken, en het is hoogst irritant, zeker als er thuis gewerkt wordt!

Als met al kost het een hele dag om de zaken weer aan het werk te krijgen. Ook de WiFi extenders moeten terug naar de fabrieksinstellingen (allemaal en geen één vergeten anders lukt het niet)

 

Kortom een dikke onvoldoende voor KPN!  😡

 

 

 

Tijd voor een FritzBox ;)


Reageer