Skip to main content
Beantwoord

Experia Box V10 – verzoek modemvervanging naar Box 12

• December 30, 2025
  • 12 reacties
  • 171 keer bekeken

Ik heb een Experia Box V10 die al jarenlang in gebruik is.

Bekabeld heb ik een nacht lang getest; de verbinding is stabiel zonder uitval.

In de praktijk ervaar ik echter instabiliteit via Wifi.

Gezien de leeftijd wil ik graag een modemvervanging naar een nieuwer type, bij voorkeur de Experia Box V12.

Kan een medewerker meekijken of dit geregeld kan worden.

Admin: klantnummer uit gebruikersnaam gehaald ter bescherming van de privacy

Beste antwoord door bnh

Welkom ​@In Deventer!

Een technicus moet een defect constateren om een vervangend modem te kunnen sturen. Bij problemen raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice om uw modem uit te lezen.  Indien er een defect wordt vastgesteld, wordt er een vervangend modem opgestuurd of een monteur worden ingepland, u kunt geen specifiek model kiezen. Het type modem dat u ontvangt, is afhankelijk van uw huidige verbinding en het modem dat u momenteel gebruikt.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

12 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 30, 2025

Welkom ​@In Deventer!

Een technicus moet een defect constateren om een vervangend modem te kunnen sturen. Bij problemen raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice om uw modem uit te lezen.  Indien er een defect wordt vastgesteld, wordt er een vervangend modem opgestuurd of een monteur worden ingepland, u kunt geen specifiek model kiezen. Het type modem dat u ontvangt, is afhankelijk van uw huidige verbinding en het modem dat u momenteel gebruikt.

Openingstijden:

• Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2025

Beste ​@In Deventer alleen defecte modems worden vervangen en dan zou je toch weer een V10 krijgen.

Wat is er mis met de wifi, kun je iets concreter zijn?

Gebruik je ook extra wifipunten (van KPN?) ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Dank voor de toelichting.
Ter aanvulling: ik heb inmiddels een uitgebreide bekabelde test uitgevoerd (nacht-test). De verbinding is stabiel zonder uitval, wat erop wijst dat de lijn in orde is. De instabiliteit die ik ervaar zit in de wifi-ervaring.
Gezien de leeftijd van mijn Experia Box V10 wil ik daarom graag dat mijn modem wordt uitgelezen door de klantenservice, met als doel te beoordelen of vervanging aangewezen is. Een monteur lijkt mij op dit moment niet nodig.
Kunt u aangeven of dit de juiste vervolgstap is?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 30, 2025

De V10 is nog steeds een prima modem, ondanks dat hij al 10 jaar oud is. WiFi-verstoringen kunnen ook worden veroorzaakt door een drukke omgeving.  Als uw buurman bijvoorbeeld een nieuw modem of access point heeft geïnstalleerd, kan dit bij u verstoringen veroorzaken.  Het kan echter ook aan uw modem liggen.

Om uw modem uit te lezen, moet u zelf bellen. Dit is een prima stap.

Openingstijden:

• Zondag gesloten

• December 30, 2025

Gezien de leeftijd…

De leeftijd is geen argument voor KPN. KPN maakt nog steeds nieuwe firmware versies voor dit model. En zelfs nieuwe klanten krijgen soms dit model.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Dank voor jullie reacties. Ik ga bellen met de klantenservice.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • December 30, 2025

Je kan ook overwegen eigen router te plaatsen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Ga morgen nog een laatste  keer bellen met de klantenservice met vraag om structurele oplossing.. Als dat niet verder komt moet ik me beraden hoe verder.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 31, 2025

Maar waarom denkt u dat het modem de oorzaak is? 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@In Deventer, welkom op de community. Instabiliteit van wifi kan ook aan andere dingen liggen dan het modem, die buiten onze invloed liggen. Als het modem vervangen zou worden, zou je het dan nog steeds kunnen hebben.

In de Kennisbank hebben we een artikel die je bij trage of wegvallende wifi kan helpen: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Ik heb inmiddels gekozen om over te stappen naar een andere provider. Dank voor jullie reacties.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een andere stap inderdaad. Als je in de toekomst terug wilt komen of als we dan iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.