Skip to main content
Antwoord

Experia Box V10 weer eigen wifi naast wifiversterkers?

• November 18, 2025
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Onlangs heeft mijn Experia V10 een update gehad. Naast dit modem heb ik drie Wifi-versterkers in huis (zwarte vierkante kastjes). Toentertijd (jaren geleden) werd met het installeren van die versterkers de WiFi-functie van het modem standaard uitgeschakeld.

Nu weer eens in de weer met de instellingen en informatie (o.a. met de nieuwe app) en het lijkt er sterk op dat ook het modem zelf weer WiFi aan heeft staan: ik zie veel WiFi-verbindingen rechtstreeks naar het modem gaan, en slechts enkele via een versterker.

Vraag: Klopt het dat het modem zelf ook weer actief is als WiFi-punt? Wat dan ga ik de versterker die er nu naast staat (met 0 verbindingen inderdaad) verplaatsen naar een logischer plek.

Dank vast voor jullie reactie(s)!

Beste antwoord door JanD

Beste ​@ErnstSl als de wifipunten ook van de nieuwe firmware zijn voorzien, kunnen ze goed samenwerken met de V10, die nu de ‘master’is en de wifipunten de ‘slave’ zijn.

Of een bepaald wifipunt wel of geen verbinding maakt met een apparaat, mobiel, laptop, tablet o.i.d. gewoon aan het systeem overlaten en verder niet over nadenken.

Als je gewoon een goede verbinding hebt is het oké toch?

Dat is het voordeel van een mesh-systeem.

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 18, 2025

De wifi van het modem kan inderdaad aan blijven dus dat wifipunt mag naar een andere plek.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 18, 2025

Beste ​@ErnstSl als de wifipunten ook van de nieuwe firmware zijn voorzien, kunnen ze goed samenwerken met de V10, die nu de ‘master’is en de wifipunten de ‘slave’ zijn.

Of een bepaald wifipunt wel of geen verbinding maakt met een apparaat, mobiel, laptop, tablet o.i.d. gewoon aan het systeem overlaten en verder niet over nadenken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Hi ​@JanD dank voor jouw wat meer uitgebreide antwoord. Ik weet niet of de wifi-punten ook een update hebben gehad. Sowieso is de hardware inmiddels voor dit soort spul tamelijk antiek, zo ongeveer 8 jaar oud nu. En ik heb niet overal een goede verbinding, sommige devices qualificeren de wifi-ontvangst als “poor“ of “weak“ (woon echt niet in een kasteel hoor ;-) ). Dus ik ga wat schuiven, want nu ik dus 4 toegangspunten i.p.v. 3 heb kan ik daarmee wat uit gaan proberen.