Skip to main content

Ik wist niet beter dan dat de wifi op de Experiabox V10 uitgaat bij het gebruik van 1 of meer Experia Wifi's. Na een tip van een kennis begreep is, dat dit niet meer zo is. Ik heb het ook geprobeerd en de wifi op de V10 blijft inderdaad aan. Is dit door van eenĀ  update van de V10 of de Experia Wifi's.?

De (automatische) uitschakeling van de V10 had te maken met de uitgebreidere functies van de Experia Wifi's en het voorkomen van conflicten. Is dat dan nu niet meer het geval?

Wat is het actuele advies: V10 aan of uit??

Ā 

Hallo @r_kĀ de wifi op de V10 behoort nog steeds (automatisch) uit te gaan bij het aansluiten van KPN versterkers, dit omdat de wifi van de V10 niet kan samenwerken met de wifi van de KPN versterkers (mesh), daar is dus niets aan veranderd.

Ā 


@JanDĀ 

In het verleden ging de wifi op de V10 inderdaad automatisch uit. Maar nu blijkt de wifi na inschakeling dus wel gewoon aan te blijven. En alles - ook de Experia wifi's - werkt normaal.

Vandaar mijn vraag of er iets veranderd is?


@JanD

In het verleden ging de wifi op de V10 inderdaad automatisch uit. Maar nu blijkt de wifi na inschakeling dus wel gewoon aan te blijven. En alles - ook de Experia wifi's - werkt normaal.

Vandaar mijn vraag of er iets veranderd is?

Hallo @r_kĀ dat weet ik niet, want zelf heb ik de V10 niet meer, maar de wifi behoort uit te zijn, dat is onveranderd,Ā op de V10 als andere KPN versterkers aangesloten zijn om redenen die ik eerder genoemd heb.

Ā 


Hoi @r_k, dat is niet veranderd. Wifi op de V10 (zonder de a) hoort nog steeds uit te gaan zodra Experia Wifi's of SuperWifi's worden aangesloten. Je kunt Wifi daarna zelf wel weer aanzetten op de V10, dat was al zo.Ā 

De V10 kan geen gebruik maken van mesh en bandsteering, waardoor jouw apparaten niet zelf over kunnen schakelen naar een sterker access point. Dat zit 'm in de hardware van de V10, dat is niet iets wat softwarematig aangepast kan worden. Dat zal voor de V10 ook nooit veranderen dus.