Skip to main content

Ik heb echt een raar probleem als ik thuis werk. Ik heb een VPN om thuis te werken. Als ik thuis werk, werken bepaalde dingen niet (verbindingsproblemen), maar als ik op mijn werk zit met dezelfde vpn werkt alles vlekkeloos.

 

Het toeval doet dat 3 anders collega’s exact hetzelfde hebben (experiabox 10a) en een andere niet (experiabox 12b). Collega’s die geen KPN hebben, hebben totaal geen problemen. Kan alleen de vinger niet op de zere plek leggen omdat ik niet weet waar het zit.

 

Zijn er meer mensen die dit soort problemen ervaren? Mijn vermoeden is dat er iets in het modem zit wat dit veroorzaakt.

Mooi dat je het zelf opgelost hebt. Maar heb je kpn er nog over gesproken ik vermoed dat KPN ook een oplossing heeft. 

Nou nee, die blijven maar hameren op het feit dat ik met onze eigen IT afdeling moet gaan overleggen. Ik vind dit wel jammer omdat heel duidelijk is dat het, in mijn geval, opgelost is in de 12b box, maar daar wordt geen gehoord aan gegeven. En ik moet nu 200 euro uitgeven om het op te lossen. Baal ik wel een beetje van.


Vervelend dat je er met de helpdesk niet uit kwam.


Hallo @ahuiberts , TIP: bewaar de V10a wel goed, want die moet een keer retour bij einde abo en je hebt de V10a ook nodig bij het oplossen van storingen, dan wil de helpdesk van KPN eerst dat je het originele modem aansluiti.

Verder mooi om te lezen dat je het zelf op hebt kunnen lossen.

 


Hallo @ahuiberts , TIP: bewaar de V10a wel goed, want die moet een keer retour bij einde abo en je hebt de V10a ook nodig bij het oplossen van storingen, dan wil de helpdesk van KPN eerst dat je het originele modem aansluiti.

Verder mooi om te lezen dat je het zelf op hebt kunnen lossen.

 

Dank voor de tip Jan, hij gaat in een mooie doos op zolder ;-) 


In de basis moet VPN gewoon werken. En is er ook van ons uit niets dat we blokkeren. Ik heb wat navraag uitgezet. Daar ga ik in het weekend niet direct een antwoord op krijgen. Dus ik kom hier vanaf maandag op terug. Heb jij ook al contact gehad met de IT afdeling op je werk? Ik zie dat Jan dit eerder in het topic al vroeg, maar ik zie niet direct expliciet terug of je dit ook gedaan hebt.

Ik heb zeker contact gehad met IT want dat is mijn eigen team 😉 Niemand heeft hier last van behalve KPN gebruikers met dit specifieke modem ….

 

Ha, dat scheelt weer 😄 Ik lees dat je nu een eigen modem gebruikt. Dat is, natuurlijk, ook een valide optie, en fijn dat het daarmee wel goed werkt. 

Blijft wel zo dat jouw collega's die nog wel een V10A in gebruik hebben dus nog steeds met dit probleem zitten. En, niets ten nadele van mijn telefonische collega's, maar dit is ook niet direct een probleem waarmee je bij hen op de juiste plek bent. De collega's van de ServicePlus afdeling uitgezonderd. 

 

Zoals ik al aangaf heb ik navraag gedaan en wat het mogelijk zou kunnen zijn is een discrepantie in hoe DNS op IPv4 en IPv6 wordt afgehandeld via de VPN tunnel. Hebben jullie ook getest met IPv6 uit om te zien of dat verschil brengt?


In de basis moet VPN gewoon werken. En is er ook van ons uit niets dat we blokkeren. Ik heb wat navraag uitgezet. Daar ga ik in het weekend niet direct een antwoord op krijgen. Dus ik kom hier vanaf maandag op terug. Heb jij ook al contact gehad met de IT afdeling op je werk? Ik zie dat Jan dit eerder in het topic al vroeg, maar ik zie niet direct expliciet terug of je dit ook gedaan hebt.

Ik heb zeker contact gehad met IT want dat is mijn eigen team 😉 Niemand heeft hier last van behalve KPN gebruikers met dit specifieke modem ….

 

Ha, dat scheelt weer 😄 Ik lees dat je nu een eigen modem gebruikt. Dat is, natuurlijk, ook een valide optie, en fijn dat het daarmee wel goed werkt. 

Blijft wel zo dat jouw collega's die nog wel een V10A in gebruik hebben dus nog steeds met dit probleem zitten. En, niets ten nadele van mijn telefonische collega's, maar dit is ook niet direct een probleem waarmee je bij hen op de juiste plek bent. De collega's van de ServicePlus afdeling uitgezonderd. 

 

Zoals ik al aangaf heb ik navraag gedaan en wat het mogelijk zou kunnen zijn is een discrepantie in hoe DNS op IPv4 en IPv6 wordt afgehandeld via de VPN tunnel. Hebben jullie ook getest met IPv6 uit om te zien of dat verschil brengt?

Jazeker, dat is een van de eerste dingen die we gedaan hebben ;-) 


Jazeker, dat is een van de eerste dingen die we gedaan hebben ;-) 

En er zat helemaal geen verschil in? Da's gek. Ik heb overlegd met het modemteam en zij herkennen dit niet als een bekend issue. Er zijn ook geen recente inhoudelijke updates geweest. We hebben wel in de afgelopen tijd een kleine update uitgevoerd die de V10A voorbereid op de uiteindelijke migratie naar de KPN Software. Maar die doet inhoudelijk verder niets, dus van daaruit verwachten we niet dat die voor dit probleem kan zorgen. Plus, als VPN met de V10A in het algemeen een probleem zou zijn, dan zouden we verwachten meer meldingen te zien. 

Dus, als je nog aanvullende info hebt over jullie VPN qua hoe die is ingesteld etc… dan zou dat nog voor verdere aanwijzingen kunnen zorgen qua wat er aan de hand is. En of dit op te lossen is. 

 

Wel is het zo dat als het wel aan de V10A blijkt te liggen, we dit niet meer in de huidige firmware gaan oplossen. En er is nog geen prognose te geven wanneer uitrol naar KPN Software voor de V10A kan beginnen. Wat dan betekent dat de V10A bij dit probleem omgeruild zou moeten worden naar een Box 12. 


Jazeker, dat is een van de eerste dingen die we gedaan hebben ;-) 

En er zat helemaal geen verschil in? Da's gek. Ik heb overlegd met het modemteam en zij herkennen dit niet als een bekend issue. Er zijn ook geen recente inhoudelijke updates geweest. We hebben wel in de afgelopen tijd een kleine update uitgevoerd die de V10A voorbereid op de uiteindelijke migratie naar de KPN Software. Maar die doet inhoudelijk verder niets, dus van daaruit verwachten we niet dat die voor dit probleem kan zorgen. Plus, als VPN met de V10A in het algemeen een probleem zou zijn, dan zouden we verwachten meer meldingen te zien. 

Dus, als je nog aanvullende info hebt over jullie VPN qua hoe die is ingesteld etc… dan zou dat nog voor verdere aanwijzingen kunnen zorgen qua wat er aan de hand is. En of dit op te lossen is. 

 

Wel is het zo dat als het wel aan de V10A blijkt te liggen, we dit niet meer in de huidige firmware gaan oplossen. En er is nog geen prognose te geven wanneer uitrol naar KPN Software voor de V10A kan beginnen. Wat dan betekent dat de V10A bij dit probleem omgeruild zou moeten worden naar een Box 12. 

Inmiddels gaat mijn ene collega zijn modem ook vervangen door de Ubiquity gateway en mijn andere gaat overstappen van ISP. Dit onderwerp mag dus gesloten worden.


Goed om te lezen dat ook jouw collega's een oplossing hebben gevonden, @ahuiberts. Ik zou alsnog graag meer informatie willen over hoe jullie VPN situatie precies is. Mag ook in een privébericht als je dat liever hier niet openbaar vermeld. Dan kan ik het in ieder geval meenemen richting de modemcollega's. Mochten er nog wel andere klanten zich melden met een vergelijkbaar probleem.


Reageer