Skip to main content
Beantwoord

Experia Box V10a kapt/knipt sporadisch ip adressen af in port mapping

• January 11, 2022
  • 31 reacties
  • 475 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

• Deelnemer
  • February 17, 2023

@Kev86 ik heb ondertussen antwoord op deze vraag. We hebben de oorzaak van het probleem gevonden. Met de volgende firmware update moet dit helemaal verholpen zijn! 

Dit is, tot op heden, nog niet opgelost

Erwin van KPN
Moderator

HoI @K862 .  @Bram_ heeft vakantie en die onderhoudt het contact met de achterliggende afdeling. 

Kun jij mij vertellen welke firmware versie er momenteel in jouw router zit? 

• Deelnemer
  • February 19, 2023

Hey @Erwin_ , ik zit op:

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 20, 2023

Dat is nog een oudere versie. De nieuwste is 5.00.58_build505

• Deelnemer
  • February 20, 2023

Dat is nog een oudere versie. De nieuwste is 5.00.58_build505

Dan is mijn volgende vraag: hoe te updaten? Dit euvel zou, als ik het goed begrijp, in v5.0.0.54 opgelost moeten zijn.

Ik zit echter al sinds januari 2022 (en waarschijnlijk langer) op v5.0.0.53 en loop dus inmiddels 5 versies achter.

• February 20, 2023

Hallo @K862 

Je kan een monteursreset uitvoeren, dan zou hij gelijk de laatste firmware op moeten halen.

Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!

Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem.