Skip to main content

Hallo,

Sinds een poosje heb ik last dat onze glasvezel aansluiting WIFI minder is geworden.
Een paar keer heb ik alles gereset zonder resultaat.

Het enige  is dat mijn Experia Box v10A  LED/drukknop aan de zijkant rood knippert  maar weet helaas niet wat dit probleem is en hoe ik dit kan oplossen.


 

Hoi @Rene vdW, welkom op de KPN Community! Het knopje/lampje aan de zijkant is de WPS knop. Hier vind je meer informatie over wat de lampjes en kleurtjes betekenen. Rood kan twee dingen zijn.

Stabiel rood betekent een onveilige wifiverbinding. Blauw met rood knipperend betekent dat WPS is geactiveerd, en dat hij wacht tot er een apparaat verbonden wordt.

 

Die laatste is verder geen probleem, dat stopt vanzelf na een minuut of twee. Maar, bij stabiel rood raad ik je aan in te loggen op je modem en de beveiligingsinstellingen na te kijken.

Hoe je inlogt op de V10A lees je ook in hetzelfde artikel dat ik hierboven al linkte. Eenmaal ingelogd, klik dan in het linkermenu op WLAN. Je komt dan op deze pagina:

Zorg dat Authentication Method en WPA Encryption op dezelfde waardes staan als op deze afbeelding. Als dat anders is, pas het aan en bewaar de aanpassing met de Save Settings knop (onderaan de pagina).

 

Dan, de wifi in het algemeen. Wat bedoel je precies met dat de wifi minder is geworden? Als je daar meer over kunt vertellen, dan kunnen we meedenken.


Goedendag Erik,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb een aantal keren een speedtest uitgevoerd( met uitschakeling van alle wifi gebruikers)maar kom niet hoger dan 31Mbs bij het modem met mijn mobiel. (Het contract is Hussel Internet 50 Mbs )

 

Voorts probeer ik in te loggen op mijn modem om de beveiligingsinstellingen te checken. Bij de link mijnmodem.kpn zie ik de username “admin” maar weet helaas het password niet… Achter op het modem staat een andere username& password vermeld wat correspondeert met mijn WIFI internet toegang.

 

Ik heb een aantal keren het modem gereset om te kijken of ik de invoer kan wijzigen maar dat lukt niet.

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

With kind regards,

Rene en Marian van der Weele


Voorts probeer ik in te loggen op mijn modem om de beveiligingsinstellingen te checken. Bij de link mijnmodem.kpn zie ik de username “admin” maar weet helaas het password niet… Achter op het modem staat een andere username& password vermeld wat correspondeert met mijn WIFI internet toegang.

Klopt, op de sticker staat inderdaad ook je wifi netwerknaam en wachtwoord. Maar daaronder staat je Admin password. En wat daarachter staat is het wachtwoord om in te loggen op de V10A.

 

Ik heb een aantal keren een speedtest uitgevoerd( met uitschakeling van alle wifi gebruikers)maar kom niet hoger dan 31Mbs bij het modem met mijn mobiel. (Het contract is Hussel Internet 50 Mbs )

31 Mbit is bij een 50 Mbit abonnement niet eens een heel slecht resultaat. De vervolgvraag is dan even of die 50 Mbit van het abonnement ook bekabeld daadwerkelijk gehaald wordt en kan worden.

 

Wat er haalbaar is kun je checken via kpn.com. Vul daar je postcode en huisnummer in. Als die gegevens dan zijn ingeladen, scroll een stukje naar beneden tot je bij punt 3 bent, Daar staat dan een blauw kader met de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Vervolgens kun je checken wat er daadwerkelijk bij jou in huis binnenkomt door een speedtest te doen vanaf een bekabeld aangesloten apparaat. 

 

Als dat een resultaat van rond de 50 geeft, dan weten we dat dit in orde is. Dan is de wifi niet heel slecht, maar kan eventueel verbeterd worden, Ik raad je dan in eerste instantie de Wifi Manager aan. 

Meet je bekabeld een resultaat dat een stuk lager ligt dan 50, dan is dat eerder iets om naar te kijken of er iets aan de hand is. En hoe dat beter kan, waarna wifi waarschijnlijk ook al beter zal gaan worden.


Hallo Erik,bedankt voor je bericht.

 

De gebruikersnaam is admin

Admin password. het voorbedrukte password  wat op het etiket va het modem staat wordt aangegeven als niet juist.

Your Username or Password may have error. Please check it

Firmware Version:v5.00.58 build505-owl

 

Kan ik het password resetten?

 

Mvg Rene


Goedemorgen Erik, password heb ik gevonden…

Mvg René


Mooi! Is het ook gelukt om de beveiligingsinstellingen na te kijken? En om te controleren hoe het zit met je bekabelde internetsnelheid?


Hallo Erik, de beveiliging is ok, en de bekabelde internet snelheid bedraagt 60Mbits/s dus OK. Ik vind het alleen vreemd ontworpen dat het rode drukknopje aan de zijkant van het modem rood knippert.Zet je snel op het verkeerde been... Mvg René 


Goed om te horen dat de beveiliging en de bekabelde snelheid in orde zijn. Je kunt dan nog eens de  Wifi Manager doorlopen om te kijken of de wifi beter kan dan 31.

 

Het rode knipperen kun je dan negeren, maar ik snap je opmerking. Rood is ook wel zo'n kleur die vaak een probleem betekent. We hebben alleen niet zoveel verschillende kleuren beschikbaar voor de lampjes, dus dan moeten we soms een kleur voor meerdere dingen gebruiken.