Skip to main content
Vraag

Experia Box V10A omruilen voor Box 12 i.v.m. SuperWifi 1 en 2 generatie-conflict

• October 6, 2026
  • 0 reacties
  • 5 keer bekeken

Beste KPN Moderators,

Ik loop tegen een hardnekkig probleem aan met mijn thuisnetwerk. Zodra ik op de bovenverdieping ga thuiswerken en data ga verbruiken, klapt mijn draadloze mesh-netwerk er volledig uit. De SuperWifi-punten springen dan direct op rood.

Mijn huidige installatie bestaat uit een Experia Box V10A in combinatie met twee ronde witte SuperWifi 1'sen één zwarte SuperWifi 2. De V10A fungeert als master (Wi-Fi op de modem staat automatisch uit).

Ik heb alles al meerdere malen volledig naar fabrieksinstellingen gezet en de positionering direct langs het trappengat geoptimaliseerd. Toch blijft de V10A onder belasting crashen op de synchronisatie en DHCP-routing tussen de verschillende Wi-Fi 5 en Wi-Fi 6 generaties van de discs. Telefonische support kan mij helaas niet verder helpen omdat de DSL-lijn zelf stabiel blijft.

Mijn klantgegevens staan ingevuld in mijn forumprofiel. Zou een van jullie handmatig een omruiling naar de KPN Box 12 in gang kunnen zetten zodat de mesh-controller stabiel blijft draaien?

Alvast vriendelijk bedankt!