Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn experiabox V10.

Als ik een poort wil openzetten, dan blijft deze dicht.

als ik een poort forwarding toe wil voegen, dan komt die er niet bij als nummer #4. Maar vervangt nummer 3.

Tevens blijft de poort ook dicht helaas

 

Admin: titel aangepast naar juiste modemtype

Welke poort probeert u nog meer open te zetten?


Volgens is dat niet van belang welke poort het is.

Maar poort 5000 doet het ook niet als voorbeeld


Ik heb 4 poorten open staan. Bij mij werkt dat gewoon. U heeft eerst een app gemaakt voor poort 5000?


Ik heb 4 poorten open staan. Bij mij werkt dat gewoon. U heeft eerst een app gemaakt voor poort 5000?

Ja dat heb ik, die stap was ik wel vergeten te melden.

 

Ik klik op Add Rule bij port mapping, maar er komt er nooit 1 bij. Ik zie er ook maar alleen 2 stuks staan, regel 1 zie ik ook niet.

 

Nu poort 8080 als nieuwe regel toegevoegd, vervangt die dus poort 5001.  Dat is het probleem, telkens als ik een nieuwe regel toevoeg, word er een andere vervangen.


U heeft een Experiabox v10a zie ik nu. En geen v10. Klopt dat?


U heeft een Experiabox v10a zie ik nu. En geen v10. Klopt dat?

Als ik het typenummer opzoek : vrv9517 via google kom ik idd uit op de v10A


U heeft een Experiabox v10a zie ik nu. En geen v10. Klopt dat?

Als ik het typenummer opzoek : vrv9517 via google kom ik idd uit op de v10A

Als het goed is staat dat ook gewoon moet koeienletters op de voorkant...

... dacht ik.

Van de v10a lees ik wel meer over problemen met poortforwardings. Ik weet er verder helaas (of gelukkig) niets van.


Er zijn in het verleden issues geweest rondom port forwards met de V10A. Zijn ook opgelost, maar kan zijn dat er hier en daar nog es iets niet 100% loopt. Ik zou je in dit geval aanraden het modem een reset te geven. En dan daarna de forwards opnieuw instellen Ik ga ervan uit dat het dan wel wil. 

Voor de volledigheid nog een artikel voor je. Stappen voor een reset staan hierin, en onderin een link naar hoe je port forwards instelt in de V10A. Kun je voor de zekerheid checken of je iets bent vergeten.

 


Heb via de web interface een reset gegeven, daarna blijft het probleem helaas!

Wat kan ik nu nog doen?


Hmmm, dat is niet wat ik verwachtte. Ik ga even wat navraag doen en kom er na het weekend op terug.


Ik heb het overlegd, @jurgen007, en dit zou inderdaad niet meer moeten voorkomen. Wat je nog kunt proberen is dit:

  • koppel de V10A los van je glaskastje
  • reset de V10A
  • laat de kabel er nog even uit, en log in op de webinterface
  • stel de port forwards opnieuw in
  • koppel de V10A weer aan je glaskastje

De V10A gaat dan weer communiceren met ons beheersysteem. En hopelijk blijft het dan goed.

Als dit niet zo is, laat het weten. Dan gaan we het modem vervangen.