Skip to main content

Hier eveneens al een tijdje problemen met de Experiabox v10a. Meermaals per dag een herstart en ophalen nieuwe software. (Het blauwe knipperlampje.) Vaak in de nacht een rood lampje en een volledige herstart. Eerst dacht ik dat de super wifiversterker vaak de WiFi punten weer uitschakelen en dagelijks opnieuw moet koppelen. De voortgesnelde harde reset op de Experiabox heeft niet tot verbetering geleid. Graag uw hulp.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Dag @inke_wentink heb je dit soort dingen in huis?

 


Nee een superwifi punt naar staat al maanden. Meer last van dan profijt. 

 


Wat is er zoal aangesloten op het modem qua appartuur? Tv ontvangers of omvormer van zonnepanelen? Zoveel mogelijk info.  De meeste uitval van modems komt door iets na het modem. 


Hi dank voor de response. ITV kast/tv/zonnepaneelminitor bekabeld. WiFi gekoppeld: twee thermostaten voor ie panelen/ iPad/4 iPhones en laptops  en 2 desktop pcs maar nooit tegelijkertijd aan.

Dus een vrij normaal huishouden zou ik zeggen. Maar dat heeft toch niets te maken met het veelvuldig updaten en herstarten van een Experiabox?


Hi @inke_wentink! Ik heb je een eigen topic gegeven. Voornamelijk om het overzicht te houden. Maar ook omdat het probleem dat je hebt toch los kan staan van het probleem in het vorige topic. 

Ik zie dat @Joep1965 precies de juiste vragen stelt. Dus ik heb vertrouwen dat de oorzaak gevonden gaat worden. Mocht bij het oplossen toch mijn hulp nodig zijn is een ingevuld profiel handig. 🙂


@inke_wentink ik zie dat het topic toch is stil gevallen. Hoe staat het op dit moment met de verbinding? Van afstand zie ik dat het modem al een lange tijd online is. De laatste keer dat de verbinding is weggevallen is volgens mijn systemen 30 januari. Is het hierna nog voorgekomen?


Hallo Bram

De superwifi staat standaard uit. Die list al de helft van de uitval op. We zijn er even tussenuit geweest dus zal deze week weer gaan monitoren vwb de herstart en uitval.

gr 
 


Misschien is het handig om in de modem ook wat log-informatie te halen. 


Misschien is het handig om in de modem ook wat log-informatie te halen. 

Een vraag van een niet kenner. Hoe die je dat? Overigens wel ouderwets weer een blauw (download ophalen) lampje🙈

 

Heb de inlog gevonden hoe. Waar moet ik naar kijken?


Ik heb geen Experia Box maar ik geloof dat je ergens wel een log kan vinden. 


Ben ingelogd en waar en kan ik dan kijken iets zien. 

 


Kijk eens naar de andere tabbladen? Ik denk dat Router Information of DSL Information meer meldt over je probleem.


En nu?🤔


En onder tabblad Log?


welke log heb je precies nodig?

Dank 


Hi @inke_wentink! Ik heb mogelijk nieuwe informatie hierover. 

Woon je in de buurt van een vliegveld? Wil je eens kijken of de oplossing in dit topic voor je van toepassing is?