Skip to main content
Update

Experia Box V10A: Update naar KPN Software V10A.C.25.08.04

Categorie:Experia Box V10A
  • September 24, 2025
  • 30 reacties
  • 1465 keer bekeken
Toon eerste bericht

30 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 19, 2025

Ik betwijfel of zij handmatig een update hebben kunnen regelen, maar we gaan dit onderzoeken. Dank voor het melden! Hopelijk blijft alles na het resetten stabiel. 

Tot nu toe werkt wifi, internet en tv goed. Helaas telefoon niet. In de web manager lijkt dit verder niet geconfigureerd.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 22, 2025

Ik betwijfel of zij handmatig een update hebben kunnen regelen, maar we gaan dit onderzoeken. Dank voor het melden! Hopelijk blijft alles na het resetten stabiel. 

Goedemorgen, tot nu toe stabiel vwb internet en wifi. Telefoon doet het helaas niet meer. Telefonisch contact gezocht met KPN maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik heb dit voor nu maar even laten rusten in afwachting van jullie reactie over de versie. Verder mis ik een superwifi2 punt in mijn netwerk topologie en in de mijnkpn app zie ik hem wel, maar niet de daaraan gekoppelde devices. Het device en de daaraan gekoppelde apparatuur werkt wel gewoon goed.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 22, 2025

Vandaag het modem opnieuw gereset na contact gehad te hebben met KPN. Nu krijg ik een update melding voor nieuwe software: V10A.C.25.08.14. Die heb ik eerder nog niet aangeboden gekregen en hij staat ook niet bij de productupdates genoemd. Waar vind ik meer informatie?

Dit is de nieuwste versie voor de V10A. Bij mijn weten zou uitrol hiervan nog niet gestart moeten zijn. Vanwege het feit dat we in de kerstvakantie altijd een freeze hanteren en geen updates e.d. uitvoeren van ons uit. Maar het is mogelijk dat hij is aangezet voor handmatig updaten via de webinterface/MijnKPN app. Of dat dit per ongeluk even aan heeft gestaan, en nu niet meer. Gezien ik er verder nog niet echt mensen over gehoord heb.

We hebben hier een Product Update voor klaarstaan, maar als deze versie nog niet algemeen beschikbaar is voor zelf installeren plaats ik die liever nog niet. Ik heb navraag hierover uitstaan en kom erop terug. 

Goedemorgen, tot nu toe stabiel vwb internet en wifi. Telefoon doet het helaas niet meer. Telefonisch contact gezocht met KPN maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik heb dit voor nu maar even laten rusten in afwachting van jullie reactie over de versie.

Wat betreft geen telefonie na de update, dat zagen we ook een keer of twee bij de Box 12 update. Daar was het op te lossen met een synchronisatie. Die kun je zelf laten uitvoeren als je de servicetool voor vast bellen doorloopt.

Verder mis ik een superwifi2 punt in mijn netwerk topologie en in de mijnkpn app zie ik hem wel, maar niet de daaraan gekoppelde devices. Het device en de daaraan gekoppelde apparatuur werkt wel gewoon goed.

Als hij wel werkt, dan is het een weergavedingetje. We zien dat Wifipunten aangesloten via een draadloze verbindingsset en/of een switch soms niet goed worden weergegeven in de topologie. Dat zegt dan niet per sé iets over of het apparaat wel of niet werkt. Je zou hem wel moeten zien in de lijst met verbonden apparaten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 22, 2025

Vandaag het modem opnieuw gereset na contact gehad te hebben met KPN. Nu krijg ik een update melding voor nieuwe software: V10A.C.25.08.14. Die heb ik eerder nog niet aangeboden gekregen en hij staat ook niet bij de productupdates genoemd. Waar vind ik meer informatie?

Dit is de nieuwste versie voor de V10A. Bij mijn weten zou uitrol hiervan nog niet gestart moeten zijn. Vanwege het feit dat we in de kerstvakantie altijd een freeze hanteren en geen updates e.d. uitvoeren van ons uit. Maar het is mogelijk dat hij is aangezet voor handmatig updaten via de webinterface/MijnKPN app. Of dat dit per ongeluk even aan heeft gestaan, en nu niet meer. Gezien ik er verder nog niet echt mensen over gehoord heb.

We hebben hier een Product Update voor klaarstaan, maar als deze versie nog niet algemeen beschikbaar is voor zelf installeren plaats ik die liever nog niet. Ik heb navraag hierover uitstaan en kom erop terug. 

Ik heb zojuist bevestigd gekregen dat deze versie beschikbaar is voor handmatig updaten. Dus heb ik de Product Update gepubliceerd, ​@fplaisier:

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 22, 2025

Ik heb zojuist bevestigd gekregen dat deze versie beschikbaar is voor handmatig updaten. Dus heb ik de Product Update gepubliceerd, ​@fplaisier:

Ok, dank. Dat heb ik de primeur gehad. Ik hoop dat dit voor mij de nodige stabiliteit gaat brengen. De telefoon hoop ik te fixen als ik weer thuis ben.