Skip to main content

Is mijn Experia Box v8 misschien stuk?

Sinds zaterdag 6 augustus verbreekt het modem op allerlei momenten de verbinding. Wanneer ik bij het modem aankom staat alleen het eerste lampje aan en gaan de andere flikkeren om een nieuwe verbinding op te bouwen. Dat duurt zo'n twee minuten. Soms is er geen verbinding meer terwijl alle lampjes normaal aan staan behalve dan dat die van internet rood is. In dat geval haal ik de stekker uit het stopcontact en wacht een tijdje om vervolgens het modem weer opnieuw te laten starten.

Normaal gebruik ik een netwerkkabel. Om uit te sluiten dat het misschien aan de kabel ligt heb ik ook een tijd gewerkt met Wi-Fi zonder enige mogelijk storende kabel erin. Maar ook dan wordt de verbinding spontaan opnieuw gestart.

Mijn situatie lijkt op https://forum.kpn.com/internet-9/modem-v8-start-steeds-opnieuw-op-523646, alleen heb ik niet gezien dat het apparaat spontaan helemaal opnieuw start. Maar dat komt misschien doordat het modem alweer gestart is voordat ik bij het apparaat aankom om te zien wat er aan de hand is.

Firmware Version:02.00.143W4

Ik zie alleen een security log, waar slechts informatie in staat vanaf de laatste reboot (zopas). Twee regels vallen op:

08/11/2022  18:59:02 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
08/11/2022  18:59:02 TR069:Remove host hengelo0.cust.kpn.net dns record.

 

@Wim2021 Lijkt alsof uw modem aan vervanging toe is. U kunt bellen met de klantenservice op 0800-0402 of u kunt wachten op een KPN moderator, vul dan alvast uw profiel in: https://forum.kpn.com/settings/profile


Ik wacht op een KPN moderator.

Ondertussen krijg ik de indruk dat het probleem ook kan samenhangen met overbelasting van het netwerk. Ik heb bijvoorbeeld vandaag, 15 augustus 2022, vrijwel ongestoord kunnen werken, alleen om 13:53 was er een onderbreking. Maar verder in de middag heb ik onderbrekingen gehad om 15:46, 15:50, 17:03, 17:18 en 17:22. Zo achter elkaar wordt het onwerkbaar.


@Wim2021 je kan je V8 modem vervangen, omdat deze al relatief erg oud zijn. Wanneer je met de WIFI manager van KPN je netwerk controleert geeft deze vanzelf aan dat je een andere Experiabox zal krijgen. 
 

WIFI manager KPN


@Hoopvol Jouw voorstel zou wel eens de simpelste oplossing kunnen zijn wanneer het probleem inderdaad alleen met het modem te maken heeft. KPN heeft beloofd dat er morgen een nieuw modem, een KPN Box 12, voor mij klaar ligt! Dat gaat sneller dan wachten op een KPN moderator.

Grappig om dat via het meten van de Wifi voor elkaar te krijgen. Ik heb namelijk op zich geen belangstelling voor Wifi. Ik heb dan ook niet voor de koppelverkoop van twee extra apparaten gekozen, maar puur voor het gratis modem.


Hallo @Wim2021 denk er wel om dat je de oude modem meteen inlevert, als je de nieuwe ophaalt, maar dat weet je waarschijnlijk al, anders krijgen de nieuwe niet mee.

 


Hoi @Wim2021, welkom op ons forum!
Bij dit issue, in combinatie met de V8 zou ik er inderdaad eerst voor kiezen deze om te ruilen voor een nieuw modem om die uit te sluiten!

Laat ons vooral weten hoe het morgen gaat met je nieuwe box12!
Ik zie nu ook dat de lijn niet stabiel is, als dat met de box12 zo blijft zullen we waarschijnlijk een monteur in moeten plannen.
De snelste manier om dat te regelen zal telefonisch via 0800-0402


Vanmiddag het modem opgehaald en aangesloten. Tot zover geen problemen gehad. Alleen het omruilen lukte niet op de manier zoals het zou moeten omdat de apparatuur van het PostNL-punt een storing had.

Of het probleem opgelost is moet 17 augustus blijken nadat ik een hele dag gewerkt heb via het modem. Mijn plan is daar 18 augustus over te rapporteren.


Sinds ik de KPN Box 12 eergisteren in gebruik genomen heb, heb ik geen enkele onderbreking van de internetverbinding gehad. Dus de omwisseling is de oplossing gebleken (tenzij er sprake is van een bijzondere samenloop van omstandigheden).


Bedankt voor je terugkoppeling @Wim2021! Fijn dat alles weer goed werkt!