Skip to main content

Hallo allemaal,

Misschien is deze vraag al eens gesteld geworden maar kan niet echt duidelijk vinden hoe of wat.

Ik wil namelijk mijn experiabox vervangen voor een ander router/modem en extra punten om mesh wifi (liefst wifi6) door mijn hele huis te verspreiden.

Ik heb alleen internet van Kpn dus geen tv of telefonie!

Wat raden jullie aan om te gebruiken?

Kun je alle soorten gebruiken als je alleen gebruik maakt van internet?

 

Groetjes

Ruben

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Welke Experiabox heeft u nu?


Welke Experiabox heeft u nu?

Ik heb nu de experiabox V10


Welke Experiabox heeft u nu?

Ik heb nu de experiabox V10

Die is prima. Daar krijgt u geen andere voor. Zelfs nieuwe klanten krijgen die soms nog. Er word zelfs gezegd dat die beter is dan de v10a en ook beter dan de KPN Box 12.

Heeft u WiFi versterkers van KPN? Voor een mesh netwerk is een router die dit ondersteund niet noodzakelijk. 


Ik bedoel ook niet om de experiabox om te ruilen voor een andere experiabox. Maar om een eigen router/modem met extra punten te gebruiken ipv een experiabox


Hoi @RubberNL 
Kijk eens op dit topic wat @wjb hierover speciaal heeft opgezet:

 


Hoi @RubberNL 
Kijk eens op dit topic wat @wjb hierover speciaal heeft opgezet:

 

Maakt het dan niet uit dat je verder geen diensten hebt van Kpn en alleen internet?


Hallo @RubberNL , neen, in de aangegeven link staat waar de router minimaal aan moet voldoen om aangesloten te mogen worden op het netwerk van KPN.

Succes.

 


Hoi @RubberNL 
Ik denk niet dat het wat uitmaakt, maar dit is niet mijn terrein, dan kun je beter die vraag aan @wjb stellen. 
Die is nu getagt, dus komt hier binnenkort wel op antwoorden.

Dank je @JanD ik was er niet 100% zeker van.


Als je geen televisie van kpn hebt dan is de keuze van routers veel groter.

Zolang de router maar een pppoe verbinding op vlan 6 op kan zetten en geschikt is voor jouw type aansluiting (bonded) VDSL of glasvezel.


Als je geen televisie van kpn hebt dan is de keuze van routers veel groter.

Zolang de router maar een pppoe verbinding op vlan 6 op kan zetten en geschikt is voor jouw type aansluiting (bonded) VDSL of glasvezel.

Super thnx voor de infoÂ