Skip to main content

Klopt het dat (na een update?) het V10 modem weer de wifi actief heeft, ondanks het gebruik van Experia Wifi, de zwarte uitvoering?

Voorheen werd de wifi van de router uitgeschakeld bij het gebruik van de Experia Wifi. Bij toeval kwam ik er achter dat deze weer actief was!

Hallo @Franson 

 

Bij een V10 zou de WiFi nog steeds uit moeten staan bij gebruik van Experia WiFi.

Het beste kan je hem dan weer handmatig uitzetten, kan via de webinterface van de V10 of via de WiFi knop aan de zijkant, die moet je dan vrij lang indrukken om WiFi uit te schakelen.


Waarom weer uitschakelen? Ik ben juist weer blij dat deze actief is! Een betere dekking lijkt me. 

Bij d andere modems blijft de wifi toch ook actief bij het aansluiten van een Experia (Super) WiFi? Ik dacht dat er misschien tussentijds een firmware update was uitgevoerd die dit weer mogelijk maakt.....


Je kan hem ook aan laten staan, dat mag je zelf weten, maar de V10 werkt niet samen met de Experia (Super)WiFi.

Voor de V10 is die update er nog niet, alleen de Experiabox V10A en de Box 12 hebben updates ontvangen waarmee de samenwerking mogelijk is met SuperWiFi's om een mesh netwerk te creëren.


Wat bedoel je, ze werken niet samen? Ik zie in de app WiFi Overview 360 zowel de wifi van de router als de Experia WiFi. 


Niet samen als 1 WiFi netwerk, bij de V10A en Box 12 wordt het modem de master en de rest slave.

Bij de V10 kan dat niet, je kan ze wel beide aan hebben maar ze werken onderling niet samen om er 1 WiFi netwerk van te maken.

Met meerdere SuperWifi's kan het overigens ook maar dan nog steeds zonder de V10, zie:

https://www.kpn.com/internet/wifi/mesh-netwerk.htm


Oke, duidelijk. Geen mesh maar wel een "normaal" wifi punt toch?


Ja, dat klopt.


Ik heb de wifi van de V10 maar weer uitgezet want het streamen liep niet meer zo soepel. Ik zie dat Bandsteering nog wel aan staat. Is het aan te bevelen om deze ook uit te zetten want nu de v10 geen wifi meer heeft is dit overbodig geworden lijkt me.


Bandsteering is voor de keuze van het optimale WiFi netwerk 2,4GHz of 5GHz voor het apparaat wat met WiFi verbind, dit staat dus los van het aantal AP's.

Maar soms werkt dat ook averechts omdat er dan naar 2,4GHz geschakeld wordt terwijl 5GHz toch een snellere verbinding geeft, je zou dus kunnen proberen wat bij jou het optimale resultaat geeft, aan of uit.


Ik heb de wifi van de V10 maar weer uitgezet want het streamen liep niet meer zo soepel. Ik zie dat Bandsteering nog wel aan staat. Is het aan te bevelen om deze ook uit te zetten want nu de v10 geen wifi meer heeft is dit overbodig geworden lijkt me.

Hallo @Franson bandsteering kun je rustig aan laten staan, want die doet toch niks als je de wifi op de V10 uit hebt staan, wil je op zeker spelen zet je ook bandsteering uit.

 


Dat idee had ik ook al. Omdat de wifi van de V10 nu uitstaat zal die bandsteering ook geen functie meer hebben.


Oh, je bedoelde bandsteering op de V10, inderdaad zinloos om hem daar aan of uit te zetten, gek dat die optie niet gewoon grijs wordt als WiFi uit staat.

Zit die optie ook in je Experia WiFi?


Oh, je bedoelde bandsteering op de V10, inderdaad zinloos om hem daar aan of uit te zetten, gek dat die optie niet gewoon grijs wordt als WiFi uit staat.

Zit die optie ook in je Experia WiFi?

Nee.


Het is sowieso vreemd. Zonder dat ik iets aangepast hebt stond in een keer de wifi weer aan op de V10, ondanks dat er een Experia Wifi aan hangt.


Het is sowieso vreemd. Zonder dat ik iets aangepast hebt stond in een keer de wifi weer aan op de V10, ondanks dat er een Experia Wifi aan hangt.

Is de Experia Wifi losgekoppeld geweest of heeft deze een tijdje uitgestaan dan gaat de wifi weer aan op de v10. Ook als de experia wifi een software update heeft gehad en zich niet heeft gemeld bij de kpn systemen dan zal de wifi op de v10 weer aangaan.

 


Ik verwacht dan het laatste. Ik heb de Experia WiFi nooit uitgeschakeld. Maar alles werkt weer als vanouds.