Skip to main content
Vraag

Experia V10A gastnetwerk geeft geen Internet

• May 26, 2025
  • 5 reacties
  • 53 keer bekeken

Vorige maand kreeg de Experia Box V10A een firmware update. Het is nu V10A.C.25.03.04. Ik moest wel even wennen aan de nieuwe web-interface. Nu probeer ik een gastnetwerk in te stellen. Dat lijkt gemakkelijk. Ik vul SSID en wachtwoord in. Ik krijg een QR-code. Mijn telefoon krijgt na scannen van deze QR-code een WiFi verbinding, maar ik krijg geen Internet verbinding.  Is dit een bekend probleem. Kan er omheen gewerkt worden, of moet ik op een nieuwe firmware versie wachten?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wil je eens IPv6 uitzetten, ​@Fred.Zwarts, en kijken of het daarna wel goed gaat? Je vind deze optie via Internetverbinding > IPv6. 

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Sorry, mijn netwerk hangt kritisch af van IPv6 (ik ontwikkel nu juist software met IPv6 en heb langdurige tests draaien), dus die test kan ik niet doen, tenzij ik IPv6 selectief zou kunnen uitzetten voor het gastnetwerk, maar die optie heb ik niet gezien.

Maar als bekend is dat daar een bug in de firmware zit, dan hoop ik dat er snel een fix komt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Er is een bug rondom IPv6 waarbij het kan gebeuren dat een eindapparaat een dubbel IPv6 gateway adres krijgt. Waarbij een ervan dan dus niet valide is, en het eindapparaat dan niet via dat IP-adres op internet kan komen. Afhankelijk van of je eindapparaat zelf de switch kan maken naar het wel valide adres kan je krijgen dat je geen internet hebt, of dat de site/app traag laadt. In de Box 12 en V10 is deze bug in de huidige versies opgelost, in de V10A nog niet. 

Daarnaast is er voor de Box 12 bekend dat IPv6 op gastnetwerk in z'n geheel niet werkt. Daarvan weet ik even niet zeker of dit ook op de V10A speelt, dat vraag ik even na. 

• Auteur
  • Topper
  • June 3, 2025

Bedankt voor de informatie. Ik wacht noch maar even af.

• Nieuwkomer
  • June 12, 2025

Ben benieuwd of er al een oplossing is, Ik heb exact het zelfde probleem na de update!