Skip to main content
Antwoord

Experia V10A omruilen vanwege Wifi6

• March 17, 2025
  • 10 reacties
  • 129 keer bekeken

Kan ik mijn Experia V10A omruilen voor een model met wifi 6?

Beste antwoord door Joep1965

Dag ​@Heuvel41 dat gaat niet lukken. Er wordt alleen een modem omgeruild als er sprake is van een defect.  Wat verwacht je van wifi 6??

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 17, 2025

Dag ​@Heuvel41 dat gaat niet lukken. Er wordt alleen een modem omgeruild als er sprake is van een defect.  Wat verwacht je van wifi 6??

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2025

Met wifi 6 haal je hogere downloadsnelheden wat ook beter aansluit op mijn internetabonnement (glasvezel).

Bovendien levert KPN wel devices die voorzien zijn van wifi 6 (zoals mijn iPhone 16)  en dan is het niet mogelijk om mijn modem om te ruilen.

• March 17, 2025

Je kunt zelf WiFi punten aanschaffen die WiFi 6 ondersteunen. Dan zet je WiFi op de Experiabox uit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2025

Dat heb ik gelezen inderdaad. Betekent wel dat er weer kosten aan zitten en dat terwijl ik ook al een duur abonnement heb.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 17, 2025

Beste ​@Heuvel41 KPN vervangt alléén modems die defect zijn door een gelijkwaardig model of als de modems niet meer aan de eisen van KPN voldoen.

De geldige modems van dit moment zijn de modems vanaf de V10 tot en met de V14 en deze worden nog steeds regelmatig van de nieuwste software voorzien.

Alles wat ouder is dan de V10, dus de V7, V8 en V9 geldt een omruilregeling voor.

Een KPN wifipunt de SW#2 ondersteunt wel wifi6 ax, die zou je eerst eens kunnen huren om te kijken of het daadwerkelijk voordeel voor je biedt.

Je moet dan zelf ook wel spullen hebben die wifi6 ax ondersteunen, anders heeft uitbreiding naar wif6 ax natuurlijk geen zin.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 19, 2025

Goedemorgen ​@Heuvel41 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Zoals hierboven al wordt aangegeven, wordt een modem alleen omgeruild wanneer deze defect is. De v10A wordt gewoon ondersteund en ge-update en zodoende kan deze niet worden omgeruild , het spijt me :(

Een KPN wifipunt de SW#2 ondersteunt wel wifi6 ax, die zou je eerst eens kunnen huren om te kijken of het daadwerkelijk voordeel voor je biedt.

Je moet dan zelf ook wel spullen hebben die wifi6 ax ondersteunen, anders heeft uitbreiding naar wif6 ax natuurlijk geen zin.

Een hele goede tip dit, hopelijk heb je hier iets aan gehad! 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

De klant met abbo van minimaal 90 euro p/m loopt in ieder geval 4 modem versies achter en moet dus ook nog extra betalen voor Superwifi.

tja blijft natuurlijk je eigen keuze. Voordeel, alles blijft wel stabiel😀

• August 27, 2025

De klant met abbo van minimaal 90 euro p/m loopt in ieder geval 4 modem versies achter ...

Hoe kom jij aan 4?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

V10 V12 V14 idd 2 en daarnaast nog wifi 1 punten ipv 2

• August 27, 2025

Je vergeet de V10a, dat écht een heel ander modem is dan de V10. 

Overigens heb ik ook een V10 en daarmee haal ik over Wifi5 regelmatig de volle snelheid van m'n abo (500 Mb/s), zulks eerder afhankelijk van de plaats in huis waar ik me tov de modem bevindt dan van de max capaciteit daarvan. Dus je moet al haast een Box14 hebben wil je met 4 Gb/s écht voordeel hebben van Wifi6.Â