Skip to main content
Vraag

Experia V10A vervangen vanwege problemen met wifi en netwerkstabiliteit

• 31 juli 2025
  • 11 reacties
  • 138 keer bekeken

Beste KPN medewerker,

I.v.m. geen e-mail kunnen versturen aan KPN communiceer ik op dit platform.

Ik gebruik een Experia V10A, maar ik ondervind al langere tijd structurele problemen met de wifi en netwerkstabiliteit. Apparaten verliezen regelmatig hun verbinding of worden traag, en ik moet de router steeds opnieuw opstarten om het op te lossen.

Gezien de leeftijd en beperkingen van dit model vind ik dat het niet meer voldoet aan de eisen van een normaal huishouden met meerdere apparaten.

Daarom wil ik mijn huidige router graag laten vervangen door een KPN Box V12 of, indien mogelijk, de Box 14.

Ik verwacht dat dit kosteloos en zonder wijziging of verhoging van mijn abonnement wordt geregeld, omdat het hier gaat om vervanging van verouderde apparatuur die structureel niet naar behoren functioneert.

Kunt u dit voor mij in orde maken?

Met vriendelijke groet,

11 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • 527 reacties
  • 31 juli 2025

Dit moet je via de klantenservice regelen 0800 0402

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • 365 reacties
  • 1 augustus 2025

Tot 1 Gbit/s is het een V12. Kies je voor een snelheid van 4 Gbit/s, dan ontvang je een V14. 

Je kan hiervoor inderdaad het beste telefonisch contact opnemen zoals ​@Leen59 al benoemd.

• 13704 reacties
  • 2 augustus 2025

Maar als je huidige modem defect is kan het ook zomaar vervangen worden door een ander exemplaar van hezelfde type. En inderdaad als je een Box14 wilt zul je een verhoging naar 4 Gb/s moeten afsluiten (als dat op jouw adres beschikbaar is), met de bijbehorende abonnementsprijs. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16141 reacties
  • 4 augustus 2025

Ik sluit me aan bij het bovenstaande en denk dat het wel t handigste is om even te bellen, je kunt daarvoor ook een belafspraak maken

Dat gezegd hebbende moet ik nog wel noemen dat we een modem niet omruilen omdat deze features mist of oud is. Een defect modem wordt wel omgeruild natuurlijk maar dat moet wel zo vastgesteld worden. Een experiabox omruilen voor een V14 kan inderdaad met de snelheidsupgrade maar als je t abonnement niet wilt wijzigen gaat dat m dus niet worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 4 augustus 2025

Hoeveel apparaten zou de Experia V10A aan moeten kunnen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 4 augustus 2025
Thomas van KPN schreef:

Ik sluit me aan bij het bovenstaande en denk dat het wel t handigste is om even te bellen, je kunt daarvoor ook een belafspraak maken

Dat gezegd hebbende moet ik nog wel noemen dat we een modem niet omruilen omdat deze features mist of oud is. Een defect modem wordt wel omgeruild natuurlijk maar dat moet wel zo vastgesteld worden. Een experiabox omruilen voor een V14 kan inderdaad met de snelheidsupgrade maar als je t abonnement niet wilt wijzigen gaat dat m dus niet worden.

Hoeveel apparaten zou de Experia V10A aan moeten kunnen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

ik weet het precieze aantal even niet precies maar een paar honderd moet kunnen

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10320 reacties
  • 5 augustus 2025

Theoretisch ongeveer 250 IP-adressen, zowel bekabeld als draadloos ​@AvTwil , dus voor een consument en klein-zakelijke klant meer dan ruim voldoende.

Alléén defecte en technisch verouderde modems worden vervangen en de V10a is nog lang geen verouderd modem, wordt zelfs regelmatig van de nieuwste firmware voorzien, zie onderstaande link:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 5 augustus 2025

​@JanD â€‹@Thomas van KPN 

Ik heb hooguit 25 apparaten dus daar kan het niet aan liggen.

• 5722 reacties
  • 6 augustus 2025

Heb je tv van KPN? Zo ja, hoe heb je de tv ontvangers aangesloten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 6 augustus 2025

​@Marlon92 

Nee, ik heb internet en vast bellen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16141 reacties
  • 12 augustus 2025

​@AvTwil heb je inmiddels nog een oplossing gevonden of anders mijn collega's gesproken?