Skip to main content
Antwoord

Experia ZXV10 H220N V7 - kan hier niet meer mee bellen maar KPN wil hem niet vervangen

• August 27, 2025
  • 18 reacties
  • 191 keer bekeken

Zoals de titel zegt: ik kan wel nog op internet maar vast bellen kan niet meer, ook niet na meerdere resets naar fabrieksinstellingen. Dit is volgens mij echt een heel oud modelĀ  maar volgens KPN is hij recent nog geupdate en hoeft niet vervangen te worden. Dat is anders dan ik hier

en hier

lees. Ondertussen kan ik niet bellen en moet ik wachten op een terugbelafspraak (?). Is dat echt de normale gang van zaken? Ik denk dat deze modem meer dan 10 jaar oud is, misschien wel nog ouder, en de normale gang van zaken schijnt te zijn dat dit model meteen vervangen wordt. Kan iemand van KPN me hierbij helpen, zodat ik weer telefonisch bereikbaar ben?Ā 

Ā 

Edit: zelf een nieuwe modem aanvragen via de website geeft een foutmelding: ā€œOeps, er gaat iets misā€ en kan ook niet.Ā 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@IsabelvdĀ . Welkom hier.

Wat een vreemde gang van zaken. Kun jij je profiel aanvullen en mij een hier seintje geven? Dan ga ik kijken waarom er zo merkwaardig gereageerd wordt bij de helpdesk.Ā 

(waarschijnlijk kan ik dit voor je oplossen, maar ik moet eerst even weten wat er precies speelt)

18 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 27, 2025

​@IsabelvdĀ 

als het goed is kun je dit zelf regelen via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel

• August 27, 2025

Lees ook evenĀ dit topicĀ voor verdere uitleg.Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

​@IsabelvdĀ 

als het goed is kun je dit zelf regelen via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel

Dit geeft een foutmelding van de website.

Ā 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 27, 2025

dan even contact opnemen via 0800-0402

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

Lees ook evenĀ dit topicĀ voor verdere uitleg.Ā 

Bedankt voor de link; hier staat dat de V8 het oudste nog in gebruik zijnde modem is, maar ik heb dus zelfs nog een ouder model, de V7. Vreemd dat KPN dit niet om wil wisselen dus. Ook hier krijg ik weer een foutmelding van de website als ik het zelf wil regelen:

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

dan even contact opnemen via 0800-0402

Misschien dat ik dit niet goed genoeg heb omschreven, ik heb gebeld met KPN maar degene die ik sprak wilde het modem niet vervangen en heeft alleen een terugbelafspraak gemaakt, waarom weet ik niet.Ā Volgens haar was dit model recent nog geupdate, alleen kan dat helemaal niet blijkens de link van Henk. Ik hoopte op iemand van KPN die nu meeleest en alsnog dingen kan regelen.

Ā 

• August 27, 2025

Zelfs de v9 word vervangen.Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2025

De v7 is die met transparante bovenkant met de lampjes. Klopt dat?

De ondersteuning daarop is al lang beëindigd. 

Dat telefoon niet meer werkt op deze klopt ook. Gaat ook niet meer werken.Ā 

Ā 

Heb je aan de telefoon gezegd ZX"V10" H220N??

Dat zal voor verwarring zorgen want de v10 is nog een regulier modem en wordt zelfs nog uitgegeven op BVDSL.

Spreek alleen over "v7" aan de telefoon.

Ā 

Inmiddels is kpn de v8 en v9 ook aan het omruilen.Ā 

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

De v7 is die met transparante bovenkant met de lampjes. Klopt dat?

De ondersteuning daarop is al lang beëindigd. 

Dat telefoon niet meer werkt op deze klopt ook. Gaat ook niet meer werken.Ā 

Ā 

Heb je aan de telefoon gezegd ZX"V10" H220N??

Dat zal voor verwarring zorgen want de v10 is nog een regulier modem en wordt zelfs nog uitgegeven op BVDSL.

Spreek alleen over "v7" aan de telefoon.

Ā 

Inmiddels is kpn de v8 en v9 ook aan het omruilen.Ā 

Ā 

Ja deze is het. Ik heb gezegd ZXV10, maar ze heeft wel van alles doorgemeten en al mijn gegevens gevraagd, ik ga er van uit dat KPN zelf wel weet welk modem ik heb. Als ik nogmaals bel wordt de verbinding aan de kant van KPN beëindigd. Ik vond het al vreemd dat ze zo stellig zei dat dit model recent nog geupdate was. Bellen kon trouwens nog zonder problemen, heb ik gisteren nog gedaan. Hopelijk leest er iemand van KPN mee die dit gaat oplossen. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Wat een vreemde gang van zaken. Kun jij je profiel aanvullen en mij een hier seintje geven? Dan ga ik kijken waarom er zo merkwaardig gereageerd wordt bij de helpdesk.Ā 

(waarschijnlijk kan ik dit voor je oplossen, maar ik moet eerst even weten wat er precies speelt)

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

Hallo Erwin, bedankt voor het meekijken. Ik heb mijn profiel zo goed mogelijk aangevuld, als het niet goed is wil je het me dan zeggen?Ā 

• August 27, 2025

= niet belangrijk =

Is dit het modem waarbij de belspannning stuk gaat ?
Als je er naar toe belt en dan opneemt, werkt dat dan wel ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

= niet belangrijk =

Nee dat werkt ook niet. Op een gegeven moment zal het wel goedkomen neem ik aan maar het is wel heel lastig zo.Ā 

Erwin van KPN
Moderator

Dit was voldoende. Morgenmiddag na 14:30 ligt er een nieuwe voor je klaar bij het omruilpunt.

De rest van de informatie wordt je per sms toegestuurd.Ā  Laat je even weten of je dat ontvangen hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

Dit was voldoende. Morgenmiddag na 14:30 ligt er een nieuwe voor je klaar bij het omruilpunt.

De rest van de informatie wordt je per sms toegestuurd.Ā  Laat je even weten of je dat ontvangen hebt?

Ja het is geregeld, hartelijk bedankt!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2025

= niet belangrijk =

Dat was de v8 ​@KeesYagiĀ .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2025

Nieuwe modem inmiddels binnen en in gebruik ​@IsabelvdĀ ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 30, 2025

Nieuwe modem inmiddels binnen en in gebruik ​@IsabelvdĀ ?

Ja gaat goed hier! Bedankt voor de hulp :)