Skip to main content

Hallo, 

Ik heb twee telefoon aansluitingen, (varkensneus) één in de woonkamer en één in de slaapkamer. Alles werkt prima als ik aansluit in de woonkamer, maar via de aansluiting op de slaapkamer heb ik geen internet. Is hier een oplossing voor...? Of is aansluiten op de slaapkamer gewoon niet mogelijk. 

Heb je een glasvezel of koperaansluiting @Fris-Ian ?

 


koper... hier hebben we geen glasvezel. 


Kan je achterhalen hoe de bekabeling loopt?

Komt de KPN kabel in de woonkamer of in de meterkast binnen ?


De kabel komt via de meterkast de woning binnen. 


Dan loopt de kabel vanaf de slaapkamer waarschijnlijk ook naar de meterkast. In de meterkast moet je de kabel naar de woonkamer loshalen van het KPN aansluitpunt. En daarvoor in de plaats de kabel naar de slaapkamer monteren. Misschien kan je een foto van het aansluitpunt maken ?


Ik weet even genoeg... dank je voor je hulp. 


De modem behoort zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke IS/RA punt aangesloten te worden met de meegeleverde kabel tussen IS/RA en modem en die kabel is maximaal ongeveer 1,5 meter lang, dit om signaal verlies te voorkomen @Fris-Ian 


Dat lees ik vaker @N.N.  maar als er een goede telefoonkabel is gebruikt (Norm 88) dan zie ik in die paar extra meters geen probleem.

Gebruik hiervoor geen platte , maar ook geen utp kabel. Die hebben niet de juiste twisting en impedantie.

Ik heb zelf jarenlang mijn modem op zo'n 10 meter van het IS/RA punt aangesloten gehad. Vorige week overgegaan op glasvezel. Nu die 10 meter vervangen voor UTP.


Dat klopt @JanBar , alleen als @Fris-Ian dan problemen krijgt met zijn verbinding hoeft hij niet te gaan klagen bij KPN, omdat e.e.a. niet volgens de KPN-normen in aangesloten en zegt KPN ‘sluit er eerst maar een normale kabel van 1,5 meter op aan’.

 

 


Reageer