Skip to main content

De experiabox V 10 kan alle achterliggende apparaten niet vinden, slechts gedeeltelijk. Volgens een computerdeskundige kan de V 10 al de informatie naar een achterliggende router TP-Link Deco M 9 ) niet verwerken en zou een V 13 dat wel kunnen. Als ik de TP-Link router direct achter het glasvezel modem zet kan ik dan de Experiabox laten vervallen en de TV aansluitingen direct op het TP-Link modem aansluiten.

Dag @GerritTr de v13 bestaat niet. Wel een box 12 maar de v10 is een uitstekend modem en wordt alleen omgeruild als er sprake is van een defect.  Welke problemen ervaar je?


Stukje aanname van mijn kant maar ik gok dat de TP link in router mode en niet in AP mode staat. hierdoor krijg je constructie die in 99% van de gevallen niet wenselijk is. namelijk een router achter een router. 

Voor zover mij bekend is deze TP link niet geschikt om de experiabox te vervangen (@wjb heeft hier op het forum een fantastisch topic over het vervangen van de experiabox met eigen hardware dus je zou daar nog even rond kunnen kijken Linkje) 

 Het beste is om de TP Link dus in ap mode te zetten en check dan ook voor de zekerheid of de IGMP snooping aan staat (zou standaard zo moeten zijn maar mocht je tv issues ervaren is dat vaak een oorzaak)


Hallo @GerritTr als je de mesh-functie van de modem bedoelt, kan die ook niet samenwerken met de TP-Link. Het beste is dan de wifi van de modem uit te zetten en alleen met de TP-Link in AP-mode te werken, zo doe ik dat ook met mijn D-Link COVR.

Dus modems wisselen is zinloos.

Â