Skip to main content

Mijn ExperiaBox v10 heeft software V10.C.24.10.01.
Na een herstart zijn elke keer mijn zelf ingestelde wachtwoord, en mijn taalkeuze 'Dutch', gereset naar het standaard-wachtwoord en naar 'English'.
Toelichting: met 'herstart' bedoel ik een gewone softwarematige 'Restart this device', vanuit de GUI van de Box. Dus geen (factory-)reset.
Hoe is dit te verhelpen?
Bedankt!

Hallo @RobBerends ,

Dan kun je de herstelknop gebruiken. Hiermee doe je een reset zonder de fabrieksinstellingen terug te zetten.

De instructie: 

 

Reset de KPN Experia Box V10

De Experia Box V10 heeft op de voorkant een herstelknop (zie de afbeelding hierboven). Deze knop is te gebruiken om problemen met internet, bellen of TV op te lossen. Hiermee doe je een reset zonder de fabrieksinstellingen terug te zetten.

Lost de herstelknop het probleem niet op? Voer dan een fabrieksreset uit. Dit kan op twee manieren.

Met de resetknop

  • Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
  • Steek het puntige voorwerp in het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit tussen de WAN-poort en power (zie de afbeelding hieronder).
  • Druk het reset-knopje 3-5 seconden in totdat het powerlampje rood begint te branden. Laat het knopje direct los.
  • De KPN Experia Box start nu opnieuw op. Dit kan 30 minuten duren. Onderbreek dit proces niet!
  • Na de reset moeten de lampjes Power, Services en Internet weer branden.

 

Via de webinterface

  • Ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  • Log in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord
  • Klik in de bovenbalk op Instellingen
  • Klik in het linkermenu op Herstart/Reset naar fabrieksinstellingen
  • Daarna kun je met de onderste blauwe knop de Experia Box resetten

bron: 

 


Is eerder voorgekomen. v10 wordt soms getroffen door dit probleem . Zie ook ander forumverhaal:

 


Reageer