Skip to main content

Sinds afgelopen week herstart de Experiabox v10a zich minimaal 1 keer per dag. Geen idee wat er aan de hand is. Alles valt weg, lampjes gaan uit en box herstart. Nogal vervelend met thuiswerken. Werkt al jaren probleemloos. Geen veranderingen geweest aan onze kant de afgelopen maanden, maar nu sinds een week steeds herstarten. 

IS dit een bekend issue van de Experiabox v10a? Heeft wel de laatste firmware. 

Wij ervaren hetzelfde. onze Experiabox v10a start regelmatig (minimaal 1 keer per dag) weer opnieuw op. IS sinds kort, sinds ongeveer een week. Aan onze kant is er niets veranderd aan het netwerk. Sinds enkele maanden 2 Super Wifi punten er bij. Dat heeft ook al tijden stabiel gedraaid. Dat was d laatste verandering in onze eigen infra. Ook heeft de experiabox de laatste firmware…

Beetje vervelend, zeker r met het thuiswerken en veel Teams sessies..

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


Hi @Dgerri! Dat klinkt niet fijn. Gelukkig is er een instructie die in vrijwel alle gevallen dit probleem wegneemt. Als je deze instructie voor een schone installatie van de SuperWifi volgt moet het in bijna alle gevallen weer zijn opgelost.

Is dat niet zo, kijk dan ook nog even naar dit topic over een update van de SuperWifi. De laatste update geeft in sommige gevallen wat problemen. Daarbij valt alleen niet de Experia Box V10 weg. Vandaar dat ik in de eerste instantie vermoed dat de bovenstaande stappen voldoende moeten zijn om het op te lossen. 🙂


Hoi Bram,

Ik heb geen problemen met de SuperWifi punten, maar wel met de Experiabox. Die heeft de neiging om minimaal 1 keer per dag spontaan te herstarten. Dan valt alles weg, TV, Internet, alle lampjes op de experiabox gaan uit en dan herstart hij ook weer vanzelf, komt weer online en TV ontvangers hebben ook weer signaal en zo… . Heel gek probleem. Lijkt een hardware issue in de box… Hij is niet warm of zo, zit achter een beveiligd stopcontact (gezekerd en tegen overspanning beveiligd)


Weet je hoe je in moet loggen in de v10? Zoja doe dat, ga naar status en dan naar geavanceerd.  Kan je daar dan een screenshot van plaatsen?


HOi Joep, Ik zie de pagina niet die jij bedoeld. Het is wel de Experiabox v10a… geen idee of die wezenlijk anders is dan de v10.. Ik heb wel logs en zo

 


O ok die ziet er heel anders uit van binnen.  Ik dacht dat je misschien 2 lijnen had en dat er 1 was uitgevallen maar dat kan niet met de v10a. Wat heb je zoal aangesloten op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets?


Hoi Joep. 
wat niet zou ik bijna zeggen.

Bedraad:

2 tv ontvangers

1 Phillips Hue

1 draad naar bovenetage waar het signaal net stroom er op gaat  en daaraan hangt de 2e tv ontvanger 

draadloos:

2 laptops

2 telefoons 

eneco Toon

2 SuperWifi punten 

 


Wat bedoel je met netstroom? Je hebt toch niet dit soort dingen in gebruik?

 


Jazeker wel. Al jaren lang


Gisteren en vandaag wederom een spontane reset van de router. Verder blijft alles draaien, maar alleen de Experiabox herstart zichzelf… Wordt nu wel een beetje vervelend. Was aan het werk en connectie valt dan weg,… nogal storend. 

Komt hier nog follow-up op?


@Dgerri ik zie de wegvallende verbindingen. Het gekke is wel dat daarbij soms de verbinding wegvalt vanuit het modem, maar soms ook vanuit het netwerk zelf. 

Wil je voor de zekerheid nog even een reset van het modem doen. En het FTU meer dan 2 minuten stroomloos maken. Verder heeft er een probleem gespeeld met de DVS. Heb je die al 10 seconden stroomloos gehad?


Modem is gereset. DVS zijn stroomloos gemaakt en nu alleen de FTU nog ene keer. Maar dat zal dit weekend worden. Geen ideee wat er gebeurd is, maar de laatste paar dagen is de verbinding heel stabiel


Modem is qua resetten niet terug naar fabrieksinstelling. Ik heb de modem een paar keer stroomloos gemaakt in d probleem periode


NA een paar weken stabiele werking is sinds deze week plotseling het issue weer terug. Minimaal 1 keer per dag een herstart. Alles is ruimschoots stroomloos gemaakt, maar issue is dus weer terug. Ligt het nu aan de router of wordt de verbinding extern gereset door KPN?


@Dgerri ik heb een monteur voor je ingepland voor morgen tussen 13:00 en 17:00. 

Mocht dit niet uitkomen, volg dan de stappen in de sms. Of bel 0800-0402 om deze te herplannen. 

Reden dat ik deze stuur is dat de verbrekende verbindingen van buiten het huis lijken te komen. 


@Bram_ Dank je.. Ik heb de mail gezien. We gaan even kijken. Ik moest hem wel herplannen, maar dat kan gelukkig vrij een voeding. Nogmaals dank voor de hulp