Skip to main content
Vraag

Experiabox v10 niet bereikbaar na update, orange lampje brandt en geen verbinding

• February 5, 2025
  • 11 reacties
  • 117 keer bekeken

Lijkt erop of mijn modem en update heeft gekregen en paar dagen geleden.  Mijn deco 3x x60 geven non stop aan dat er geen verbinding met is.  Ik was mijn dns naar een verkeerd adres gezet waardoor resolving een issue was. Sinds vanavond werkt er echt niks meer.  Kan het modem ook niet bereiken op zijn adres. Orange service lampje brand en internet knippert.

Hulp gevraagd

Grt

Ronald

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2025

Net alles uit en aangezet en er zit weer wat leven in. Firmware  v10.c.24.12.15 zit er momenteel.op. 

Voorals nog is hulp.gewenst aangezien ik al.2 dagen aan het troubleshooten ben en het redelijk zat begin te worden. Lijkt alsof mijn modem aan het afsterven is.

Grt

Ronald

• Deelnemer
  • February 6, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Alles werkt wel maar de deco x50 unit blijft een rood lampje geven. Ook mijn SwitchBot hub kan geen verbinding krijgen met internet.

Ben je al verder in de zoektocht?

• Deelnemer
  • February 6, 2025

Ik kom er net achter dat veel meer apparaten offline zijn. Kan geen toeval zijn.

• Nieuwkomer
  • February 6, 2025

Ik heb het zelfde probleem. Resetten lost niets op. Alles werkt gewoon. Hier wordt je niet blij van

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Uiteindelijk alles uit ook glasvezel box.  Nu werkt het weer.  Maar heb het idee dat experiabox gaar is.  Mijn dns server stond ook ineens op een andere adres dan mijn range.. hoe dan.  Gisteren ook fritzbox besteld.. die werken tenminste en kan ik ook backup maken. Ik snap niet dat ze die upgrade forceren en je bv al je gegevens verliest zoals de vorige keer.  

Ook had mij deco en heel anders adres dan de box aangaf dus kijk daar ook ff naar.

Grt

Ronald 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 6, 2025

Hi ​@rrademak en andere meelezers. 

Een oranje servicelampje wijst op een fout in de verbinding, maar dit kan ook de modem zijn. Mocht dit nog een keer gebeuren, bel dan even met ons via telefoonnummer 0800 0402. Je kunt ook door ons worden gebeld. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit door te meten en op te lossen. 

Voordat je dit doet kun je ook alvast je modem resetten

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 6, 2025

Uiteindelijk alles uit ook glasvezel box.  Nu werkt het weer.  Maar heb het idee dat experiabox gaar is.  

V10 is, of eigenlijk was, een prima router/modem. 

Wordt gaar gemaakt door update.

• Deelnemer
  • February 6, 2025

Bij mij zat het inderdaad in de DNS instellingen. Die weer teruggezet naar default en toen werkte het weer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Hi ​@rrademak en andere meelezers. 

Een oranje servicelampje wijst op een fout in de verbinding, maar dit kan ook de modem zijn. Mocht dit nog een keer gebeuren, bel dan even met ons via telefoonnummer 0800 0402. Je kunt ook door ons worden gebeld. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit door te meten en op te lossen. 

Voordat je dit doet kun je ook alvast je modem resetten

Resetten.. hmm dat is wel erg makkelijk.. vergeet niet dat we op deze router geen backup kunnen maken.  Resetten is wel het laatste wat ik wil met een berg portforwards en reserved adressen. Orange lampje was in de avond pas gisteren... deco issues was ik al 2 dagen mee aan het stoeien.. ik heb alles toch weer liever in eigen beheer zoals ik gewend was bij xs4all dus fritzbox besteld. 

Grt

Ronald

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Bij mij zat het inderdaad in de DNS instellingen. Die weer teruggezet naar default en toen werkte het weer.

Fijn he dat ze remote dns wijzigingen pushen...zucht. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 11, 2025

Ik snap dat dat niet ideaal is, een oranje lampje geeft wel aan dat er of iets mis is met de modem of met de verbinding. Ik snap ook dat je een eigen modem dan wilt die je zelf kunt beheren als er zoveel instellingen zijn, wat de V10 betreft kan ik om een reset niet heen.