Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb problemen met het toewijzen van DHCP static leases conform een eigen gekozen IP adres.

Ik loop hierbij tegen de bekende bug aan, welke hier is omschreven:

 

Zowel verschillende devices/ browsers geprobeerd, alsmede benadering via het modem IP adres: zodra ik een static lease probeer in te stellen krijg ik een 404 error (http://192.168.2.254/DHCP).

De betreffende IP binding is essentieel voor mijn netwerk. Het is geen optie om de reservering vanuit de client list te doen: dan is er geen keuze voor het IP adres, de huidige lease heeft het verkeerde IP. Derhalve het verzoek om mijn modem te laten bijwerken naar V12.C.23.04.38.

 

Ik heb een enkel vast telefoonnummer en maak geen gebruik van de ingebouwde KPN Wifi in het modem. Ik heb zelf een Deco mesh welke in bridged mode staat.

 

Alvast bedankt!

Beste @sveldhuisen, welkom! Begrijpelijk dat je dit wenst! We zetten iedereen stapsgewijs over, dat kunnen we niet handmatig doen. Het is toch even afwachten!


Beste @sveldhuisen, welkom! Begrijpelijk dat je dit wenst! We zetten iedereen stapsgewijs over, dat kunnen we niet handmatig doen. Het is toch even afwachten!

Goedemorgen @Marcia_,

Bedankt voor jouw reactie. Ik word dan een beetje op het verkeerde been gezet, want het betreffende kennisbank artikel vermeldt het volgende:

 

Lukt het met geen van deze drie methoden, en is het maken van DHCP bindings essentieel, dan kunnen we je wellicht op verzoek overzetten naar de nieuwe KPN Software. Maak hiervoor een eigen topic aan. Let op: dit kan op het moment alleen als je géén gebruik maakt van Wifipunten, en niet meer dan één vast telefoonnummer hebt.

 

Hieruit wordt de suggestie gewekt dat dit wel zou kunnen op individuele basis wanneer de functionaliteit essentieel is.


Jij hebt helemaal gelijk, ik ga het aanvragen voor je. Naar verwachting is dat binnen enkele dagen geregeld!


Beste @Marcia_,

Bedankt voor de reactie. Inmiddels lijkt dit niet meer nodig te zijn, aangezien ik dermate veel problemen ervaar met de Experiabox 12. Deze is inmiddels vervangen door een Fritz!Box 7590. De Experiabox is echt ondermaats:

  1. Zodra je de Wifi op de Experiabox is de webinterface niet vooruit te branden
  2. Inloggen via DNS/ IP op het modem werkt in 90% van de gevallen niet (ja, verschillende browsers en devices geprobeerd)
  3. Zodra ik mijn Deco mesh (met Powerline backhaul) in AP mode aansluit op mijn netwerk is het interne IP van de Experiabox compleet onbereikbaar

Samengevat zijn alle problemen opgelost met de Fritz!Box op eigen kosten. Ik vind het niet acceptabel dat er zo’n slecht stuk hardware wordt geleverd en dat jullie alleen de Fritz!Box aanbieden ter huur: dit zou gezien de bekende problemen met de Experiabox gewoon standaard moeten worden geleverd.


Ah, jammer! Ik was/ben benieuwd naar je ervaringen met de nieuwe firmware. Maar met jouw uitleg snap ik zeker dat je voor de FritzBox bent gegaan. Ik neem jouw feedback mee, dank daarvoor!