Skip to main content

Reguliere Wi-Fi:
Als ik naar “Wi-Fi Settings” en dan in het eerste tabblad “Settings” er voor zorg dat “Enable WiFi” op “ON” staat dan werkt zowel de 2.4 als 5Ghz connectie, edoch voor beide frequenties met een probleem:
1. Als ik bijv. de NOS Teletekst app start, dan verschijnt in het veld waarin je ’t paginanummer ziet een rondje. Na circa 12 seconden komt daar automatisch paginanummer 101 te staan en vult zich ’t scherm met die pagina 101.
2. Als ik de Microsoft Outlook app start, dan komt de inbox van je default emailaccount in beeld en je krijgt onder in het beeld de tekst “No internet connection”. Na circa 12 seconden verdwijnt deze melding en kun je verder werken.
.
Guest Wi-Fi:
Als ik daarvan de SSID op “ON” heb gezet en ik maak met mijn S23 Plus gebruik van de 2.4 of 5.0Ghz guest connectie dan:
1. Bij het starten van de NOS Teletekst app verschijnt onmiddellijk pagina 101 in beeld.
2. Bij het starten van de Microsoft Outlook app ook onmiddellijk de inbox van je default emailaccount maar géén melding dat de internet connectie er niet is.
.
Samengevat:
1. Bij de Reguliere Wi-Fi setup lijkt het erop dat de Experiabox pas een connectie met het internet maakt als er een vraag komt door een app die het internet op wil. En daar wacht ik op.
2. Bij de Guest Wi-Fi setup lijkt het erop dat de Experiabox al een connectie met het internet heeft en dat een opgestarte app daar direct gebruik van kan maken.
.
De Guest Wi-Fi werkt wel ok, edoch dan heb je de download limiet van circa 10Mbps.
.
Hoe krijg ik de reguliere Wi-Fi net zo vlot werkend als de Guest Wi-Fi?
.
Groet Bert
 

Hoi @EHout, welkom op ons forum!
Ik begrijp de vraag niet helemaal maar ik heb hier wel vergelijkbare topics over gezien. De oplossing lijkt IPV6 uit te zetten via de webinterface.

 


  • Beste Thomas,
    A. Mijn Experiabox 12b heeft nog steeds “Software version”: SGEJ1000060E
    .
    B. In de 3 links die je geeft worden de punten genoemd die ik onder mijn “Samengevat” melde. En ja, mijn IPv6 stond aan en een IPv6 test op “test ipv6.com” met een horizontaal streepje ertussen faalde.
    .
    C. Als actie heb ik op 12 september:
    - Mijn Experiabox 12b uitgezet.
    - Mijn KPN modem (in de meterkast) een halfuur uitgezet door de stekker eruit te halen.
    - Na weer aanzetten van 't KPN modem mijn Experiabox 12b weer aangezet.
    - De IPv6 uit van die Experiabox 12b uitgezet.
    => En waarempel, alle problemen zijn opgelost. 
    .

    D. Na dit testen heb ik de IPv6 in mijn Experiabox 12b weer ingeschakeld.
    - Gevolgd door het uit- en weer aanzetten van die Experiabox.
    - De IPv6 stond en staat nog steeds aan dus in werking.
    => En waarempel, alles werkt nog steeds inclusief de IPv6 test die ik noemde.
    .
    Mogelijk heeft het IPv6 uitschakelen en daarna weer inschakelen iets aan de settings van die IPv6 veranderd. Ik bedoel settings “Delegated Prefix”, “LAN IPv6 Address”, “WAN IPv6 Address” en “WAN MAC Address”. Ik weet alleen de huidige settings, niet de oude.
    .
    Ik ben dus blij te melden dat alles werkt, geen trage apps, geen “Guest Wi-Fi” nodig en IPv6 heeft kennelijk geen enkele issue.
    .
    Groet Bert

Ah top! Fijn dat het weer goed werkt! Bedankt voor je terugkoppeling! 😊