Skip to main content

Hallo,

Ik heb een reset gedaan van mijn Experiabox V12, omdat ik de SuperWifi apparaten opnieuw heb geinstalleerd.

Nu wil ik erop inloggen via mijnmodem.kpn waarna er gevraagd wordt om een wachtwoord. Dat is dan neem ik aan het standaard admin wachtwoord, wat achterop het modem staat.

Als ik echter het wachtwoord intyp en vervolgens op ‘Inloggen’ klik, gooit ie twee tekens (@F) uit het wachtwoord weg én zegt dat het een verkeerd wachtwoord is.

Dus ter illustratie (met een verzonnen wachtwoord):

Ik typ: 8@F3{?1r  → Inloggen

Hij verspringt naar: 83{1r → verkeerd wachtwoord.

Iemand enig idee?

Gr.

Johan

Hallo @jmn ,

Iemand anders op het forum had een slimme oplossing bedacht. 

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 


Dank voor je reactie, maar het gaat er niet om dat ik het goede wachtwoord niet heb, maar dat hij, ná het volledig invoeren van het wachtwoord, in één keer die 2 tekens weghaalt, voordat hij het wachtwoord indient zeg maar.

Dus op het moment dat je op Inloggen klikt, haalt hij eerst die twee tekens weg, en vervolgens stuurt hij het wachtwoord de Experiabox in. En die komt dan natuurlijk terug met de mededeling dat het niet klopt.

Ik heb het ook nog nooit gezien en ben niet perse een leek op dit gebied.

 

Gr.

Johan

 

 


Dank voor je reactie, maar het gaat er niet om dat ik het goede wachtwoord niet heb, maar dat hij, ná het volledig invoeren van het wachtwoord, in één keer die 2 tekens weghaalt, voordat hij het wachtwoord indient zeg maar.

Dus op het moment dat je op Inloggen klikt, haalt hij eerst die twee tekens weg, en vervolgens stuurt hij het wachtwoord de Experiabox in. En die komt dan natuurlijk terug met de mededeling dat het niet klopt.

Ik heb het ook nog nooit gezien en ben niet perse een leek op dit gebied.

 

Gr.

Johan

 

 

Klinkt als een autocomplete/cookie ding.   Heb je het ook in een incognito venster geprobeerd?


Aha, nu probeer ik het in Edge (meestal gebruik in Chrome) en dat doet het wel.

Maar, nu kan ik nergens vinden waar ik dat wachtwoord kan aanpassen. Kan dat überhaupt?

 

Dank!


Sorry, heb het al gevonden. Niet ver genoeg doorgeklikt…

 


Aarghh… Nu begint hij het hier ook al te doen. Heel merkwaardig… Zie filmpje. Op het moment dat ik op Tab druk, verdwijnen de @R uit het wachtwoord.

Filmpje


Ok... waardeloos *** dus…

Wat als u niet de Tab toets gebruikt, maar met de muis het volgende veld aanklikt?


Nee, maakt geen verschil.

Ik denk dat ik zaterdag de boel nog maar es opnieuw ga instellen en resetten. Ik zag ook dat er nieuwe firmware beschikbaar was, dan is dat ook gelijk geregeld.

En de wifi doet het nog niet helemaal goed ook, dus…

Maar dat is weer een vraag voor een ander forum.

Dank in elk geval allen voor het meedenken.


Euhm... ik weet niet welke firmware u bedoelt... er is nieuwe firmware. Wil nog niet zeggen dat die ook voor u beschikbaar is.

Welke firmware heeft u nu?


Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet, maar de webinterface van mijnmodem.kpn gaf aan dat er een upgrade voor mij beschikbaar was. En dat versie nummer kwam niet overeen met de versie die er nu op draait.

Ik las het ook op de KPN website.

https://forum.kpn.com/product-updates#:~:text=C.,is%20nu%20KPN%20Software%20V12.

 


@jmn heb je een screenshot van die melding? en kun je voor mij uitzoeken welke firmware er nu opzit>?


Dit is de nieuwe KPN firmware. Maar die krijgt nu nog niet iedereen. Die word heel selectief uitgerold in een heel laag tempo naar specifieke klanten. 


Reageer