Skip to main content
Beantwoord

Extern IP adres Box 12 niet te benaderen, ik wil een Minecraft server opzetten

  • 8 September 2024
  • 13 reacties
  • 85 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een box12 met internet van KPN. Nu heb ik geprobeerd een minecraft server op te zetten op mijn computer. Alle stappen gevolgd en ook de juiste poorten open gezet op het modem. Maar mijn vrienden kunnen niet in de server komen. Nu blijkt ook dat als ik mijn externe IP adres probeer te pingen via https://dnschecker.org/ping-ipv4.php dat dit niet lukt (100% package loss). Voor mijn gevoel lijkt er dus iets fout te gaan met het netwerk want dit zou wel moeten werken, lijkt mij? De enige oplossing is door DMZ aan te zetten voor het specifieke apparaat maar dit vind ik een te groot veiligheidsrisico. In principe zou de server door port forwarding ook moeten kunnen werken en dit is veel veiliger dan DMZ.

Suggesties?

@Halls of Justice Om met de box12 te pingen moet je in modem portaal de instelling "reageer op ping” activeren.


@Halls of Justice Om met de box12 te pingen moet je in modem portaal de instelling "reageer op ping” activeren.

Bedankt voor de reactie. Waar kan ik deze instelling vinden? Ik ben voor mijn gevoel het hele portaal door gegaan maar ik zie de instelling niet staan?


@Halls of Justice De kan je vinden onder "Beveiliging → Firewall”

Maar om alleen om te testen en dan weer deactiveren. Met de actieve instelling om op ping te reageren ben je een prima doel om te DDOSen


@Halls of Justice De kan je vinden onder "Beveiliging → Firewall”

Maar om alleen om te testen en dan weer deactiveren. Met de actieve instelling om op ping te reageren ben je een prima doel om te DDOSen

Mm, ik heb die optie niet op mijn modem pagina. Op het portaal is bij mij overigens alles in het engels. Als dit trouwens geen definitieve oplossing is voor het probleem, wat kan ik dan wel doen om het probleem met de server op te lossen?


@Halls of Justice De kan je vinden onder "Beveiliging → Firewall”

Maar om alleen om te testen en dan weer deactiveren. Met de actieve instelling om op ping te reageren ben je een prima doel om te DDOSen

Mm, ik heb die optie niet op mijn modem pagina.

 

Op het portaal is bij mij overigens alles in het engels.

 

Heb je echt de KPN modem? Volgens mij heb ie alleen nederlandse taal.

Als dit trouwens geen definitieve oplossing is voor het probleem, wat kan ik dan wel doen om het probleem met de server op te lossen?

Hoe heb je de porten open gezet? Ook in windows firewall?


Mm, ik heb de poorten open gezet. Maar dit heeft tot dusver niet geholpen.

Als ik inlog op mijn modem krijg ik dit te zien:

Bij Access Control kan ik de port forwarding regelen.


U heeft nog de 60E firmware. @TDN ging er zomaar vanuit dat u al de nieuwste firmware had. Fout natuurlijk... 😉

En nee, u kunt niet de nieuwste firmware krijgen. U moet geduldig afwachten totdat het KPN behaagd om de nieuwe firmware op uw box te installeren. Maar KPN is verschrikkelijk traag met het uitrollen daarvan. Dus dat kan nog jaren duren.

Staat de server op "ip adres verkrijgen via DHCP"? En heeft u dus op de server geen vast ip ingesteld? 

Heeft u voor de server in de KPN Box een vast ip gereserveerd? 


Oke, lekker dan. De minecraft server draait op mijn computer en gebruikt dus het IP adres van mijn computer. Dit gaat inderdaad via DHCP. Ik heb het IP adres ook gebruikt bij het instellen van port forwarding.


Oke, lekker dan. De minecraft server draait op mijn computer en gebruikt dus het IP adres van mijn computer. Dit gaat inderdaad via DHCP. Ik heb het IP adres ook gebruikt bij het instellen van port forwarding.

Maar heeft u dat ip adres ook gereserveerd in de KPN Box? Dat is belangrijk. Anders doet de poortforwarding het niet.


Oke, lekker dan. De minecraft server draait op mijn computer en gebruikt dus het IP adres van mijn computer. Dit gaat inderdaad via DHCP. Ik heb het IP adres ook gebruikt bij het instellen van port forwarding.

Maar heeft u dat ip adres ook gereserveerd in de KPN Box? Dat is belangrijk. Anders doet de poortforwarding het niet.

Hoe zou ik dat moeten doen?


Ik heb het adres gereserveerd in het modem. Echter, de server doet het nog steeds niet. Het werkt alleen als ik DMZ aanzet voor mijn computer, maar dat wil ik niet vanwege veiligheidrisico


Laat u "External host" bij de poortforwarding leeg?


Laat u "External host" bij de poortforwarding leeg?

Ik had daar eerst 0.0.0.0 omdat ik dacht dat het een verplicht veld is. Heb het opnieuw ingesteld en leeg gelaten. Alles lijkt nu te werken! Bedankt.


Reageer