Skip to main content

Recentelijk heb ik geweldig advies gekregen op een probleem waar ik tegenaan liep met mij V10a box. Nu loop ik echter tegen een nieuw probleem aan, waar ik wederom niet zelf uit kom. 

 

Een paar dagen terug was mijn internet uitgevallen en met geen mogelijkheid meer werkend te krijgen, waarna ik een reset heb gedaan van mijn modum (reset pin). Hierna alles opnieuw ingesteld en alles leek weer werkzaam. 

 

Echter verscheen mijn extra WIFI 2.4GHz netwerk wat ik gebruik voor smart TV + robotstofzuiger niet in de lijst van beschikbare netwerken. Ik heb de instellingen gechekt, Extra Wi-Fi Network 2.4GHz functie staat aan. Hierna de box even uitgezet, stekker uit de stroom, zonder succes. Wederom nieuwe factory reset gedaan, echter nog steeds geen extra 2.4GHz netwerk om uit te kiezen. Ook geprobeerd het netwerk manueel in te voeren, niet te vinden. Wat wel opvalt is dat het indicatorlampje wisselend groen brandt en blauw knippert.

 

Heeft er iemand nog tips voor mij of andere stappen om te ondernemen? 

 

Alvast bedankt!

 

@Vannaah  Zo te lezen heb je de meest voor de hand liggende acties al uitgevoerd. Wat je nog kan proberen is om op de WiFi-extra pagina mbv de reset button specifiek de Extra-WiFI een keer te resetten.

Daarna wel de Extra-WiFi opnieuw instellen met je gewenste settings.

 


Zou je kunnen kijken of de naam wel zichtbaar is zonder de punt in de netwerknaam.

Dus Sav_24 er van maken.


@Radioman Dit heb ik geprobeerd, helaas zonder succes.

 

@Hansie-NL Helaas hierbij ook geen zichtbaar netwerk. 

 

Het is zo gek omdat hij het sinds de update uitkwam altijd gedaan heeft en hij nu zomaar plots verdwijnt sinds het resetten


Hoi @Vannaah ,

Wat als je het modem nogmaals reset?Heeft dat effect?


@martijn197108 Ik heb hem ondertussen 3 keer gereset, zowel via de modem zelf als middels de reset knop, nog steeds geen 2.4GHz netwerk helaas.


Hmm, heb je het ook al eens geprobeert om via Firefox de wijzing door te voeren?


Hmm, heb je het ook al eens geprobeert om via Firefox de wijzing door te voeren?

Heb je dit kunnen proberen, @Vannaah?

 

Heb je ook geprobeerd de Extra Wifi in z'n geheel uit te zetten. Vervolgens de V10A herstarten, en dan opnieuw inloggen en de Extra Wifi weer aanzetten.

 

 

Blauw lampje is verder normaal, dit geeft aan dat wifi werkt en beveiligd is. En als het blauw knippert, dat er dataverkeer is (dus dat je wifi ook gebruikt wordt).


@martijn197108 @Erik_ 

 

Beide tips net geprobeerd, helaas beide zonder resultaat. Ik heb voor de zekerheid ook even gekeken of het extra 5G netwerk het wel doet, maar dit is niet het geval. 


Heel gek dit. Ik kan het niet verklaren. Wil je jouw forumprofiel invullen, @Vannaah? Laat even weten als je dat gedaan hebt, dan kijk ik wat ik verder kan doen.


@Erik_ gelijk gedaan! Moet er wel bij zeggen dat geen abbonement heb via KPN maar via Youphone, met dezelfde box als KPN. Zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben? Ik denk dat ik anders maar contact met hen opneem voor aanvullend advies of een nieuwe router. Bedankt voor zover!


Ah, je zult in dat geval ook contact met hen moeten opnemen, @Vannaah. Je bent dan namelijk geen klant van ons, wat ook betekent dat je niet voorkomt in onze klantsystemen. Inhoudelijk kan ik dan niets inzien, uitlezen of uitvoeren. 


@Vannaah ,

Je kunt Youfone vragen om een V10(zonder '’a'’), deze leveren ze als het goed is nog gewoon uit.Daarmee zal je probleemloos 2.4GHZ en 5GHZ kunnen scheiden.