Skip to main content

Ik probeer de extra Wifi 2.4Ghz aan te zetten zodat ik zowel 5 als 2.4 kan benaderen.

Maar na het omzetten van de switch Aan zegt het apparaat dat de instellingen zijn opgeslagen maar zie het wifi kanaal vervolgens niet in de lijst op mijn mobiel en laptop tevoorschijn komen.

 

Hallo @Anton2211 

 

Je normale standaard Wifi zend beide frequenties al uit via dezelfde SSID (Wifi naam).

Extra Wifi is alleen zinvol om te gebruiken als een apparaat alleen via 2.4GHz kan verbinden en er niet tegen kan dat er ook 5GHz wordt aangeboden op hetzelfde SSID.

 

Heb je aan de 2.4GHz Extra Wifi wel een andere naam gegeven dan aan je normale Wifi?

Als je later weer kijkt bij de Extra Wifi instellingen staat hij dan nog steeds op Aan?

 

Misschien heb je ook nog wat aan dit artikel:

Of als je Box 12 de nieuwe firmware heeft, dit artikel:

 


Dag Gesp,

 

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb inderdaad het modem met de laatste software.

Ik zal mijn route uitleggen:

Allereerst heb ik onder het kopje extra Wifi/2,4Ghz mijn eigen nieuwe SSID en wachtwoord ingevoerd.

Instellingen opslaan ingedrukt

En vervolgens doormiddel van het schuifje de instellingen op "actief" gezet.

Dan krijg ik de melding "instellingen opgeslagen", maar als ik vervolgens uit dit menu ga en weer terug ga, dan staat het schuifje weer op "uit".


Hallo Anton,

 

Waarschijnlijk moet je dan ook nog een keer op Opslaan klikken rechts onderaan:

 

 


Heb ik ook al geprobeerd, dank voor de input.

Geen idee waarom het niet wil lukken.

Wifi instellingen in het geheel opnieuw instellen, vanaf een bekabelde laptop?

Morgen weer een dag


Ik herken het probleem. Heb je superwifi punten? Zet die dan eens uit.

toen de volgende instellingen gedaan:

daarna super wifi punten weer actief. Nu kan ik bij instellingen voor smart devices kiezen voor 2GHZ wifi.  Ik ben geen kenner maar puzzel al daaagen met toevoegen devices nadat KPN een harde reset van modem onomstotelijk nodig vond. 


Reageer