Skip to main content

Graag wil ik mijn 2.4 / 5 GHZ een apart ssid naam geven zodat ik mijn "LSC Smart Connect" camera aan het 2.4 GHZ netwerk kan verbinden.

Via het topic "Extra Wifinetwerk instellen via Extra Wifi" ben ik op My Modem terecht gekomen.

Helaas zie ik op My Modem niet hetzelfde als op de afbeeldingen op het genoemde topic en kan ik geen andere SSID geven aan het 2.4 GHZ netwerk.

Wat te doen?

Hallo @MBasti 

 

Je bedoelt dan dit artikel uit de Kennisbank?

 

Zit je wel op het Extra Wi-Fi tabblad?

 

Plaats anders eens een afbeelding van wat je wel ziet, dan is het waarschijnlijk een stuk eenvoudiger om je te helpen.


Hallo @MBasti heb je bij de 1e installatie van het modem ook de gevraagde wijzigingen i.v.m. de veiligheid meteen doorgevoerd, zo nee, dan gaat wat jij wilt niet lukken.

Geef de modem een fabrieks-reset, na inloggen vraagt het modem het standaard  wachtwoord van de modem te wijzigen en daarna de wifinaam (SSID) en wachtwoord te wijzigen. Als je dat gedaan hebt kun je de extra wifi probleemloos inschakelen en aanpassen.

Denk er wel om dat het heel lang kan duren voordat de 2.4- en de 5,0-band actief zijn na het bevestigen.

Dat vind ik wel een nadeel die traagheid, want dan krijg je het idee dat er iets niet goed gaat.

Maar dat is blijkbaar de aard van het beestje.

 

 


@MBasti is het nog gelukt met de toelichting van GeSp en JanD hierboven?