Skip to main content

In de ochtend waren vele WiFi devices op mijn netwerk ‘disconnected’: precies dat wat op Extra-WiFi (V12) was gekoppeld.
Uit de LOG kon ik achterhalen dat er een nachtelijke update was uitgevoerd. Twee maal.
Na de eerste update waren de devices wel opnieuw verbonden, na de tweede update niet meer: de update was naar versie SGEJ1000060E

In de modem console zag ik dat de Extra-WiFi nog steeds was ‘enabled', echter de status was ‘DOWN'.

Een keer disable/enable (in de console) doet het probleem dan wel verhelpen, maar helemaal happy voelt dat niet. 
Zijn er slimmere truucs om dit ongewenste gedrag te voorkomen (bijvoorbeeld manual updates?)

Hoi @HarmB7, welkom hier. 

Jouw devices waren dus niet meer gekoppeld na de update. Even handmatig van disable naar enable zetten heeft alles weer online gegooid begrijp ik. Dat is wel fijn.

Alleen hoop je niet dat het weer gebeurd, wat ik heel goed begrijp. Dit is pas de eerste keer bij een update toch? 

Ben nu wel benieuwd of het bij de volgende weer gaat gebeuren. Ik verwacht eigenlijk van niet. Ook manual zou dit gebeuren. Zit hem in de update. 


Er was een grote stroom uitval: ook mijn V12 modem was dus zonder voeding.

Bij wederopstarten hetzelfde euvel als hierboven: de ExtraWifi was ON, en de status DOWN!

Waarmee alle verbonden devices wederom zonder verbinding waren.

 

Wat kan ik doen, of wat kunt u doen om dit onwenselijke gedrag in de toekomst te verkomen?


Wat kan ik doen, of wat kunt u doen om dit onwenselijke gedrag in de toekomst te verkomen?

Stroomstoringen zijn helaas niet te voorkomen, je zou een backup-batterij tussen jouw stroomnet en de router kunnen plaatsen, die de eerste paar minuten op kan vangen @HarmB7