Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Sinds vandaag heb ik een airco in huis, en deze wifi module werkt enkel met 2.4ghz wifi helaas. Nu zie ik als ik in mijn modem inlog dat ik standaard op 5ghz wifi zit. Ik wilde 5ghz uitschakelen maar dat zie ik nergens staan. Daarnaast kwam ik "extra wifi" tegen en deze 2.4 ghz aangezet. Tot mijn verbazing is dit wachtwoord loze internet dus iedereen kan hier op. Als je screenshots bekijkt zie je wat ik bedoel. Als ik alleen 2.4ghz aanzet zie je geen wachtwoord eronder. Je ziet alleen een wachtwoord onder de 5ghz. Als ik dat security op wpa 2 personal zet knikkert het systeem mij er steeds uit zie melding. Daarna moet ik opnieuw inloggen en zie ik dat de wachtwoord nog steeds niet geactiveerd is. Zelfs niet als ik zowel 2.4 als 5 ghz aanzet. Voor 5ghz blijft hij bij default mooi op wachtwoord staan maar voor 2.4 krijg ik het niet voor elkaar. Heb tevens handleiding hier op forum gevolgd maar lukt niet.

 

Ik kan helaas op één of andere manier niet inloggen op de pc op mijn netwerk. Omdat het een "error geeft onbeveiligde website" dit had ik ook op mijn mobiel maar kon het omzeilen. Ik voer steeds zelfde wachtwoord in op de pc als op mobiel maar blijft aangeven dat het een verkeerde wachtwoord is. Ik weet dat dit te maken heeft met dat onbeveiligde website melding want dit wilde eerst ook niet op mijn mobiel. Ik wil op de pc inloggen misschien kan je de wachtwoord van de 2ghz wel aanzetten 

 

Is het eventueel mogelijk om 5ghz helemaal uit te zetten?? En heeft dit consequenties?

 

Hoi @Jay00, Extra Wifi is de ideale oplossing om jouw airco aan te sluiten inderdaad. Maar ik ben het met je eens dat dat netwerk natuurlijk wel een beveiliging moet hebben!

In onze Kennisbank beschrijven we het aanzetten van de Extra Wifi op ook:

Jouw laatste screenshot ziet er wat anders uit dan het screenshot daar. Als je het Extra Wifi netwerk ook op 5 GHz zet (als test), zie je de security optie dan wel bij beide netwerken staan?


@Jasper nee beide keren niet. Afzonderlijk van elkaar aan of tegelijkertijd niks werkt. Wordt steeds uitgelogd zodra ik het wachtwoord aanzet. Misschien moet ik mijn router even resetten 


Een reset is ook de volgende stap waar ik dan aan denk inderdaad. Hier wordt beschreven hoe je dat kunt doen: 

 


Hallo @Jay00 Een apparaat van een A-merk moet gewoon standaard in kunnen loggen op het netwerk dat hij ondersteunt, in dit geval de 2.4-band, pas als het niet lukt kun je overwegen de extra wifi binnen je modem te activeren  en de vrijkomende 2.4-band een dusdanige naam te geven, dat je alleen die naam hoeft te kiezen om te verbinden.

Het moet niet nodig een 5.0-band uit te schakelen.

 

 


@JanD helaas werkt dat niet zo. Zowel de buitencamera die 2.4ghz gebruikt en de lg airco systeem verdomd het al in de installatie van de app. Staat letterlijk bij, u kunt niet inloggen omdat u op een 5ghz wifi zit.


Jammer @Jay00 dan zul je bij een geschikt modem helaas de ‘extra wifi’ moeten activeren zoals eerder door mij en anderen beschreven.

Succes.