Ik gebruik sinds kort de KPN Box 12 na overstap vanaf Ziggo. Mijn eerste ervaring is dat het modem (nog) zeker geen verbetering is tov het Ziggo modem (maar dat is misschien een eindeloze discussie). Maar zeker vwb de instellingen is het een flinke stap terug.
Ik wil graag de 2,4 GHz en 5 GHz via aparte SSID-namen kunnen herkennen. Nu merk ik dat bijv. mijn laptop het 2,4 GHz-netwerk pakt terwijl de 5 GHz toch echt beter is.
Bij de optie ‘Extra Wifi’ kan ik wel de boel scheiden maar ik kan de standaard wifi niet uitzetten. Dus weer extra wifi-zenders in een toch al drukke wifi-omgeving. Als iedereen dat aan gaat zetten zijn er dus 4 wifizenders per huis in de lucht. Zeker op 2,4 GHz een slechte zaak lijkt mij.
Anyway, ik heb nu toch maar de extra wifi vwb de 5 GHz aangezet. Ik kan daar echter niks specificeren (behalve SSID). Deze extra 5GHz 'zender’ zit precies op het zelfde kanaal als de standaard 5 GHz zender. Is dat gebruikelijk?
Ps. Lastig gekozen benaming voor de optie in het modem. Als ik zoek op ‘Extra Wifi’ kom ik vrijwel altijd uit bij Extra / Experia / Super Wifi apparaten uit.